Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det er da for tarveligt  (Læst 1065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Det er da for tarveligt
« Dato: 18 Januar , 2012, 18:51 »
At tænke sig, lige udenfor min hoved dør som går op tusind gange dagen, er i dag forsvundet 2 store gule høner fra grusbadet.
Der er ikke mange m. fra min dør, til hønsenes foretrukne grusbad, me nu ligger der altså en ordentlig bunke fjer.

Da jeg som sædvanlig var ude for at lukke for hønsene og holdt mandtal, opdagede jeg at der manglede 2 og tænkte de nok var gået til ro hos en af hestene, men nej den ene lå og flød bag traileren, og var stendød, og lige ved siden af i grusbadet lå så den store bunke fjer fra den anden....
Det er sgu da ikke i orden, når jeg har tre hunde til at fræse gennem matriklen 10 gange om dagen, og hønsene først bliver lukket ud efter det er lyst, i dag kl. 09 da jeg havde kørt sønnen  i skole, og derefter fodret og sludret med dem så altså efter kl. 09.20 hvor hundende så kom på morgenræs, så nu er vi ved 9.45 hvor hønsene går i bad efter morgenmaden  :o
Mibbe går altid omkring der hvor min gode gamle skruk med den hvide fodring lå, tænk hvis det nu havde været hende der var forsvundet  <W <W  Jeg har ikke tjekket hvilken den anden høne er, det vil jeg gøre i morgen, når alle bliver inde og skal serviceres med guf og anden underholdning end lige at blive jaget.
Jeg tænker at Hubert hønsehund skal opgraderes til at være havehund, i morgen i stedet for at lukke havehønsene ud.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

pylle pylle

• Gæst
Sv: Det er da for tarveligt
« Svar #1 Dato: 18 Januar , 2012, 18:55 »
ja det er da for tarveligt.. hvad tror sådan en tyv og morder egentlig den bilder sig ind!!  >:( håber hunden kan være med til at vogte fremover *k *k *k

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Januar , 2012, 10:12 »
En rigtig trist oplevelse  <W Håber ikke at udyret har fået smag for dine høns  /1
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 19 Januar , 2012, 10:16 »
Ja, man undres, Ina *t *l
Har du nogen mening om, hvem den formastelige er?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 19 Januar , 2012, 12:12 »
Det ligner en ræv, en stor bunke fjer midt i grusbadet, og en død efterladt høne en meters penge væk.....
I dag har jeg slet ikke lukket dem ud, for jeg er ikke hjemme hele tiden, så de sidder og kukkelure.

Og ret beset, så er det den del af haven hvor hundende ikke kommer da det er ud til indkørslen, så måske ser det ikke så farligt ud set fra rævens side....

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 19 Januar , 2012, 12:14 »
øv øv  *l
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #6 Dato: 19 Januar , 2012, 12:36 »
Åh det er ikke sant...... :-[ Jeg synes det er så synd at vores tamme dyr ikke skal få udfolde sig når de får mulighed til det pga vilde dyr...  :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 19 Januar , 2012, 12:48 »
STOR port op for indkørslen, så hundene også kan rende rundt dér og jage grumme, frække og sultne ræve væk!  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #8 Dato: 19 Januar , 2012, 12:59 »
Øv Ina! Dumme dumme ræv <B <B <B

Jeg havde et helt år nogle af hønsene til at gå frit på vores gårdsplads i dagtimerne. Gårdspladsen og haven er hegnet, så det var jo oplagt -især fordi hønsehunden også patruljerer der.

Det gik SÅ fint... Lige indtil Hr. Ræv fandt ud af det... Nu er det slut, jeg har indimellem forsøgt igen, det går godt et par dage, men såsnart jungletrommerne når ud til rævegraven, så er han der igen. Jeg mistede vel 3 dyr på det forsøg sidste år...

Så jeg tror desværre det er slut med det grusbad, hvis ikke du hegner :-[ (alternativt giver Hubert et hundehus og et haglgevær og installerer ham lige ved siden af  ;))
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk