Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg trænger sååå til FERIE!!!  (Læst 2464 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: Jeg trænger sååå til FERIE!!!
« Svar #15 Dato: 17 Januar , 2012, 22:37 »
jeg vil det der aldrig kommer til at ske for mig- vi kan simpelt hen ikke blive eninge om ...
for mig ferie er når jeg ikke skal stå for al det huslige- mad, vask, indkøb, rengøring.
Jeg vil have strand , sol, dykning  med delfiner eller bare koral rev. "all inclusive" så jeg ikke skal høre på "hvad skal vi have til aftensmad?", jeg vil være lykkelig ved at kunne sige i dag skal vi dykke, eller være ved pool,  mad klarer restauranten(og opvasken også :D)
turen skal være i fly, så er rejsetiden kortere...
alt det skal være med familien(hele banden - klart)
det er nok for meget at forlange... så jeg må nøjes med små bidder ad gangen- skiferie hvor jeg står for alt  /o, og 1,5 time  hver dag har jeg tid til at  nyde sne for migselv(når børnene er på skiskolen)
glæder mig!!!
høns, ænder, hunde, katte...

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 17 Januar , 2012, 22:57 »
Grønland eller Canada ville være superb fedt! 
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #17 Dato: 18 Januar , 2012, 07:03 »
Den by jeg omtalte i starten af tråden Frigiliana: Vi lejede et byhus gennem en belgier i 2007 og det fungerede godt. Huset var hyggeligt (men småt), med en skøn tagterrasse med udsigt over middelhavet og hele byen. http://www.frigilianaholiday.co.uk/ Prisen for 3 ugers leje af huset, 3 ugers billeje og fly t/r (for 2) løb op i ca. 12.000 kr. mener jeg.

Der er også rigtig gode muligheder for hotelophold med alt inklusive i badebyen Nerja, tæt på Frigiliana. Der er mange turister, men dog begrænset i forhold til fx Torremolinos og Fuengirola. Der er mange spaniere der holder ferie i Nerja, og det er en hyggelig by med gode badestrande, restauranter og supermarkeder. Der er desuden dykkerskole, hesteudlejning, kajakudlejning m.m. i byen.

Man kan læse mere her og se lidt billeder: http://www.nerja.es/turismo_ing/

Uanset hvad du vælger, så stadig: God ferie!!! - Jeg glæder mig sådan til det bliver min tur. ;D /4

Billedet er en lille collage fra Frigiliana, Nerja og nationalparken. Det er ikke en rigtig tyrefægter på billedet, men taget under den årlige byfest i Frigiliana hvor der slippes en snes tyrekalve ud i gaderne, og hvor unge mænd leger tyrefægtere. Tyrekalvene gennes gennem gaderne i byen og køres derefter tilbage til deres fold.
« Senest Redigeret: 18 Januar , 2012, 07:04 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #18 Dato: 18 Januar , 2012, 08:03 »

Lige nu går vi og varmer op til en tur til Rom - en lille forårstur  :) Glæder jeg mig også helt vildt til  <P Nogen der forøvrigt har gode fif til Rom?

Hvis I ikke kender byen, så er det en meget god ide, at få læst på lektien hjemmefra. bestem jer for, hvad I vil se...en uge i Rom er ikke meget. Køb et kort til metroen. Rom har en fantastisk veludviklet metro, som i kan bruge, næsten lige meget hvor I vil hen.

Glæd jer...Rom er en fanastisk by og utrolig smuk ...også om foråret.

Sidste år holdt jeg "Rom-jubilæum" med mindst ét besøg i byen de sidste 45 år (også de 17 år jeg boede i USA). Når jeg bliver gammel..eller øh..rigtig gammel, så flytter jeg derned...sammen med mine høns ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #19 Dato: 18 Januar , 2012, 09:38 »
Jeg er nok mest til bondegårds'ferie'.  :D ;)

Flot Erik, så kan jeg måske få dig til at feriere på Mors på min "bondegård" mens jeg selv tager til Spanien???  *f *f Så får vi drømmeferie begge to  /o /o
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #20 Dato: 18 Januar , 2012, 09:42 »
Canada og Australien er steder jeg kunde tænke mig at besøge...Campingtur er også favorit ,meeen stranden, sol og varme med en god bog er absolut en genganger for mig om jeg skal have fuld opladning af batterierne  /o
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #21 Dato: 18 Januar , 2012, 10:53 »
Uha - de bedste ferier har været dem hvor vi har pakket vovserne og teltet i bilen og er kørt ud i Europa. Af en eller anden grund havnede vi oftest i Sverige ::). Det har vi så taget konsekvensen af og får et par år siden købt et sommerhus derovre. Så de fleste af vores ferier tilbringes med at slappe af i huset ved østersøen og gå ture i naturen. Meeeen teltet bliver da stadig luftet en gang imellem. Vi lurer på at prøve Schweiz i år.
Den allerbedste ferie var dog en lidt spontan ferie i det sydlige England - og jo, vovserne var med (de var jo behørigt vaccineret så de kunne komme til Sverige, så det var ikke så meget ekstra, der blev krævet). Vi kørte til Calais og sejlede til Dover og fandt en bed and breakfast i Hastings, hvor hundene var velkomne - men børn var så ikke  ::). Og så kørte vi ellers rundt og så på slotsruiner og natur - og et par små hyggelige byer. Det var sidst i april, så det var langt lunere derovre end herhjemme og så var det uden for sæsonnen, så man havde det meste for sig selv.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 18 Januar , 2012, 14:31 »
Sidste år holdt jeg "Rom-jubilæum" med mindst ét besøg i byen de sidste 45 år (også de 17 år jeg boede i USA). Når jeg bliver gammel..eller øh..rigtig gammel, så flytter jeg derned...sammen med mine høns
....Vi var en tur i Rom i foråret, og, det var min første tur, men, absolut ikke den sidste....helt fantastisk by...masser at se overalt....har iøvrigt et flot billede af Phanteon set indefra op mod kuplen, med hullet.....og, det er jo noget som gør indtryk på en som er i betonbranchen at komme til Rom....der er jo beton som fungerer i dag, men som blev lavet før Jesus blev født.....sejt.
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #23 Dato: 18 Januar , 2012, 15:01 »
Sidste år holdt jeg "Rom-jubilæum" med mindst ét besøg i byen de sidste 45 år (også de 17 år jeg boede i USA). Når jeg bliver gammel..eller øh..rigtig gammel, så flytter jeg derned...sammen med mine høns
....Vi var en tur i Rom i foråret, og, det var min første tur, men, absolut ikke den sidste....helt fantastisk by...masser at se overalt....har iøvrigt et flot billede af Phanteon set indefra op mod kuplen, med hullet.....og, det er jo noget som gør indtryk på en som er i betonbranchen at komme til Rom....der er jo beton som fungerer i dag, men som blev lavet før Jesus blev født.....sejt.
Hej  ;D

Ja så er det jo lige før, man som murer også bliver fristet til at se det. Har aldrig været der, kun set det i fjernsynet.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 19 Januar , 2012, 18:02 »
He ... det lyder til, at der venter os en oplevelse i Rom  :D  Bøgerne er fundet frem og der læses!

Det der Casa Bernando, Tanja skriver om, ser nu altså heller ikke skidt ud - jeg kunne da godt se mig selv pynte på terrassen  ::)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 12 Februar , 2012, 20:59 »
Nå, vil da lige fortælle, at nu har jeg været i Rom .... FANTASTISK by og absolut et sted jeg gerne vil tilbage til...

Vi havde så også den fornøjelse, at der var sne i Rom for første gang i siden "Ruder konge var knægt"  <J Så jeg har set Rom iført lange thermounderdrenge .... hvor mange kan prale med det  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #26 Dato: 12 Februar , 2012, 21:05 »
Vi skal snart til Marrakech. Jeg håber at vi rammer blomstrende mandel træer og krokusser
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 12 Februar , 2012, 21:26 »
Ser først denne tråd nu, men jeg vil da lige give mit bidrag med ;)

Jeg har det aller bedst når jeg er på en ferie, hvor jeg kan få lov at se, udforske og få så mange indtryk som muligt. Jeg har en lillesøster der er af en helt anden støbning, som ønsker sol, strand og varme, så det ender oftest med at jeg må give efter, for ellers tager hun ikke med ;)

Vi skal til Egypten for 2. gang her i slutningen af marts, det glæder jeg mig meget til, men mest fordi jeg er meget bidt af at kigge på alle fiskene, kulturen og i det hele taget noget andet end Europa.

Mine bedste oplevelser har jeg dog fra Kenya, USA, Norge og England, men tror det er fordi det er så forskelligt fra de ellers vanlige ture til Mallorca, Kreta og de kanariske øer.
Kenya er en historie for sig, det er så spændende at jeg kunne skrive en hel bog om det jeg oplevede. Det er så absolut et sted jeg vil hen igen!
Vi har familie i Los Angeles, så derfor har vi været på besøg derovre og der er det hele også bare så forskelligt fra herhjemme, alt er stort og vildt i byerne, men kommer man så bare lidt udenfor LA eller San Fransisco, så er der også de vildeste oplevelser, som ikke er for turister. Et godt eksempel, som jeg husker rigtig godt var på vej fra San Fransisco mod LA af kystvejen. Det begyndte at regne meget kraftigt og blive tåget, men der var 30 km til nærmeste by, så vi måtte holde ind ude midt i ingenting, hvor der dog var et lille overnatningssted. Vi anede ikke hvad det var vi havde gang i, men da vi vågnede havde vi den smukkeste udsigt over stillehavet. Et held vi ikke havde kørt videre, for der var sket et par voldsomme stenskred længere henne af vejen ;)
Norge var jeg i for første gang sidste forår. Det er ihvertfald ikke sidste gang. Vi boede på en ø ude i en af fjordene og det var noget af det bedste jeg nogensinde har prøvet, alt er så hyggeligt, øde og naturligt at man skulle tro at det var løgn! 40 minutter til nærmeste by, færge som i perioder kun sejlede når der var mennesker som skulle med, det var så vildt!
England er jeg også helt pjattet med, men mest pga at det er så flot og så fordi det er Engelsk, det er bare helt specielt at være derovre, hvis man har set nogle af de engelske krimier, så ved man hvad jeg mener :D

Ellers er jeg faktisk ikke kræsen med mine ferier, jeg er bare taknemmelig over at komme af sted!
Er ved at planlægge en rejse kun for mig til den vestlige del af England i August. Jeg skal besøg min familie i Manchester, så det bliver spændende at rejse for første gang selv :D

Til slut, så kan Budapest også anbefales, der er også bare så fedt!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #28 Dato: 12 Februar , 2012, 22:18 »
Jeg trænger også til ferie, heldigvis er den bestilt nu mangler der bare den sidste planlægning. Efter jeg mødte min søde lille mand er min yndlingsferie blevet familie og vennebesøg ;) heldigvis var Irland i forvejen mit yndlingsland, af dem jeg har været i. I påsken er der bestilt pasning af de kyller som forhåbentligt kommer, og så skal vi over og besøge det mylder af slægninge man aldrig får set til hverdag
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #29 Dato: 12 Februar , 2012, 23:34 »
vi har de sidste mange år holdt campingferie, som vi syns er skønt. Lidt småture til div sommerland osv, og ferie i grønland hos konens familie. Grønland er hamrende dyrt og ta til, men det er en natur oplevelse udover det sædvanlige. I år bliver det forhåbentligt til lidt ferie i motorbåden som kom til sidste sommer. Jeg har en drøm om og sejle langs norges kyster på må og få, som vejret og lysten nu tillader det, men mon ikke det kommer til og vente nogen år til børnene er større ;) Har været på den norges tur i min tid som værnepligtig på kongeskibet, men det var jo ikke helt ferie hvor jeg kunne bestemme hvad vi skulle se og opleve ;D Vi har osse snakket om og komme til paris engang og mange andre steder, men det arbejde tager alt for meget af ens fritid ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk