Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg trænger sååå til FERIE!!!  (Læst 2474 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Jeg trænger sååå til FERIE!!!
« Dato: 17 Januar , 2012, 20:25 »
Ja som overskriften siger, nu er det 3,5 år siden sidst jeg reiste væk på ferie og jeg trænger såååå til det  :-\ :-\ :-\

For mig er den optimale ferie sol, varme, late dager på stranden med en god bog( gerne på en naturiststrand)
masser af god mad og drikke og en tur på knallert og kigge på området, hotel standard 3-4 og helst all inclusive.....

Hvad er det I ønsker når I skal ha ferie ???? Det må da være mange meninger om hvad for en selv er den Perfekte uge på ferie ;D ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Soffy65

• Passiv bruger
Sv: Jeg trænger sååå til FERIE!!!
« Svar #1 Dato: 17 Januar , 2012, 20:34 »
Det lyder rigtigt godt det du beskriver der.  ;D

Jeg har desværre aldrig prøvet det, men det ville være dejligt især i denne vinter.  /4
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 17 Januar , 2012, 20:54 »
Jeg ved godt du skriver "all inclusive", men du skulle alligevel kigge lidt på bjergbyen Frigiliana i Spanien: http://casafrigiliana.com/

Det er en lille bjergby 60 km fra Malaga. Ingen biler i byen, ingen diskoteker. Fred og ro, og bønder der stadig transporterer varer til deres hjem ved hjælp af oksekærrer og æsler. Der er mange turister i byen, men mest i dagtimerne, da byen er kåret som den smukkeste by og er bevaringsværdig. Badebyen Nerja ligger kun 6 km derfra, og dér findes den skønneste badestrand "Playa Burriana".

Jeg har holdt ferie der i 3 år, og jeg vender tilbage igen. Folkene er flinke og der er så smukt, fred og idyl. For foden af byen er der desuden en nationalpark hvor man kan gå nogle fantastiske ture helt for sig selv, da det er sjældent at andre turister opdgaer ruten.

God ferie når du når dertil :D. Jeg har heller ikke været afsted siden 2009 og skal helt sikkert afsted i år - og helst til Frigiliana. Un ciudad muy amable y bonito :D :D.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 17 Januar , 2012, 20:59 »
Den ultimative ferie tur for mig foregår på hesteryg med The Rockies i baggrunden.  Indtil det lykkes så må vi nøjes med mindre. :)
Den bedste ferie jeg har haft med Yazmin var på ølejr på Samsø... JEg ankom med alle fordomme om hængepatter i fri dressur, hashkager og øko-københavnere.  jeg tog hjem igen ugen efter og havde fået kastet alle fordomme over bord. Det er det skønneste skønne jeg nogensinde har oplevet. Masser af søde mennesker (med tøj på ;) ) hygge og skønt samværd. kan huske jeg flere gange tog mig selv i at tænke "hvad er det du laver nu..... nååå ja du slapper af totalt" :) Og Yazmin snakker stadig om det. For to år siden var vi i Jesperhus, og skulle hun vælge så valgte hun ølejr igen :)
Nu her i uge 7 tager vi til Weissen Hauser i Tyskland (tysk lalandia) og det bliver skønt at tilbringe en kold februaruge med at bade og dase.... Til sommer drømmer vi lidt om camping, men nu ser vi... vi har jo også kongeåen som nærmeste nabo, så måske skulle man bare finde en kano og så tulle derud af :)

Jeg er bedst til ferier hvor man ser noget, helst kulturelt eller naturligt, at ligge på en strand dagen lang er ikke mig. allerhelst vil jeg steder hen hvor jeg er eneste turist :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Januar , 2012, 21:17 »
Sikke nogle dejlige tanker, den her tråd sætter igang  :D

Sommerferien i år bliver fransk (igen-igen). Denne gang til Provence-området vil jeg tro. Vi er vilde med Frankrig og har brugt mindst 10 sommerferier i landet - i Normandiet, Alsace, Provence, Cahors + flere andre steder med vidt forskellige oplevelser  :) Hvis jeg skal fremhæve én af ferierne (og det er svært), skal det være da turen gik til Cerbere, en lille by ved Middelhavet blot 4 km fra den spanske grænse. Den uge kørte vi til Spanien hver dag for at bade  :D

Lige nu går vi og varmer op til en tur til Rom - en lille forårstur  :) Glæder jeg mig også helt vildt til  <P Nogen der forøvrigt har gode fif til Rom?
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 Januar , 2012, 21:24 »
Det kan jeg slet ikke give et kort svar på...har prøvet en del forskelligt, lige fra de store planlagte ture, til de mere spontane, weekendture. Har rejst i mange lande, ..... en af de største oplevelser var da jeg som 21-årig kørte på motorcykel til Australien....ja, ja, vi måtte da sejle/flyve lidt af vejen, men, turen gik da gennem Tyskland, Østrig, Italien, Jugoslavien (1984) Grækenland, Tyrkiet, Iran, Pakistan, Indien, Nepal...tilbage til Indien, hele vejen mod syd til Madras. Herfra med skib til Penang, Malaysia....ned gennem Malaysia til Singapore...organisere videre færd...som endte med at mc´erne
blev sendt til Perth, W.A. ... Fløj så derned, og kørte tværs over Australien til Brisbane, Queensland...lavede herfra småture op og ned af kysten.....indtil pengene slap op...Jeg fik omregistreret motorcyklen til Australsk nummerplade, solgte den til en dansker....da havde jeg kørt ca 25.000 kilometer....købte en rygsæk og et par vandrestøvler, og så tog jeg den på stop til Sydney, Melbourne, Adelaide, Port Agusta...og, hvad byerne ellers hedder.....tilbage tværs over Australien tilbage til Perth. Jeg var ung, havde en utrolig eventyrlyst...(intakt) og følte jeg skulle nå en hel masse, når nu der var en hel verden at boltre sig rundt i....og, nej, jeg har aldrig fået en krone med hjemmefra, har selv sparet hver en krone op....havde efter endt uddannelse været fisker..først på vestkysten, senere endte jeg på Bornholm, dengang der var vildt gang i fiskeriet....(filmen Bornholms stemme var fra den tid jeg boede derovre) så jeg satte penge i banken, og knoklede løs, lige til jeg skulle ind til militæret i 1982.  Meeen, mindre kan også gøre det....jeg elsker en tur til kysten med en fiskestang....det er ren ferie for mig.
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 17 Januar , 2012, 21:29 »
Nogen der forøvrigt har gode fif til Rom?

Uhhhh jeg er misundelig.... der vil jeg også gerne ned, men det skal enten være helt alene eller med min far... ingen børn, der skal kunne være plads til fordybelse

Læs Dan Browns Engle og dæmoner.... uanset om det er fiktion eller ej, så er der en del historier der kunne være interessante at følge op på :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #7 Dato: 17 Januar , 2012, 21:31 »
3 dage til Leipzig til december, for at kigge HØNS. YES det er ferie ;)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 17 Januar , 2012, 21:49 »
Jeg er nok mest til bondegårds'ferie'.  :D ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 17 Januar , 2012, 21:53 »
Læs Dan Browns Engle og dæmoner.... uanset om det er fiktion eller ej, så er der en del historier der kunne være interessante at følge op på :)

Go' idé - den skal jeg da have genlæst ...  :) Det vil da være superspændende at se stederne IRL  /o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #10 Dato: 17 Januar , 2012, 22:12 »
Min yndlingsferie er, når vi smider det store telt med ALT tilbehøret, incl. en klapsammelig grill, i bilen, og bare kører, til vi synes, der er lækkert. Det gamle østeuropa er fedt, hvis man ikke har mange penge, og når man er udenfor storbyerne, mærker man virkelig, man er i et andet land. Da jeg var yngre cyklede jeg DK rundt med min datter og et telt, og det var også fedt.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 17 Januar , 2012, 22:15 »
Go' idé - den skal jeg da have genlæst ...  :) Det vil da være superspændende at se stederne IRL  /o

Jeps, kunne være sjovt og spændende... hvis du følger hans fodspor dernede og finder noget interessant, så fortæl endelig om det :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 17 Januar , 2012, 22:22 »
Har selv lige været 14 dage i Mexico og det kan kun anbefales på det varmeste!
Den nuværende temperatur varieret på alt mellem 6 grader om natten til 36 om dagen, afhængigt af hvor i landet vi var.
Mexico har simpelthen ALT - Jungle, Ruiner, Grotter, Bjerge, Vulkaner, Caribiske Strande, Almindelige strande, storby, Sletter, Delfiner, Hvaler, lækker mad, super flinke mennesker, en spændende kultur, nuanceret tilgang til tingene, alle typer biler. - Og det vigtigste af det hele er der er plads til det ikke ligger oven i hinanden!

Jeg ville måske endda gå så langt og sige jeg bestemt godt kunne finde på at købe noget derovre til et vinterresidens :)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 17 Januar , 2012, 22:23 »
Jeg vil helst afsted med campingvognen til Sverige - til nogle af de gode campingpladser ved søer eller skærgården - hvor der sker 'nada'...  :D En god bog, bade i søerne og gå gode ture, se gamle ruiner og mærke historiens sus, kigge på sluser i timevis og bare være til. Men det gider mand og børn ikke. De vil sydpå sammen med alle de andre  ??? Aner ikke hvor turen går hen i år, men om ikke andet, så ligger der en god strand og vand 10 km herfra (Lundeborg), folk betaler faktisk mange penge for at holde ferie på Sydfyn, vi kan bare tage cyklen  :D
Mvh Marianne

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #14 Dato: 17 Januar , 2012, 22:32 »
Jeg vil helst afsted med campingvognen til Sverige - til nogle af de gode campingpladser ved søer eller skærgården - hvor der sker 'nada'...  :D En god bog, bade i søerne og gå gode ture, se gamle ruiner og mærke historiens sus, kigge på sluser i timevis og bare være til.

Jeg kan godt følge dig. Var selv afsted for efterhånden en del år siden. Dog i et lejet hus dybt inde i skovene i noget der hed Sjäfsen eller noget i den retning. På højde med Uppsala, blot 50-70 km inde i landet. Der skete absolut 'nada' i området. Så masser af ture i naturen, og ture med en fiskestang i de forskellige små søer. Helt fantastisk.

Det kunne helt sikkert friste mig til at skifte bondegårdsferien ud, selvom det ikke er så let når man har dyr af forskellig art.
Mvh
Erik Andersen