Det kan jeg slet ikke give et kort svar på...har prøvet en del forskelligt, lige fra de store planlagte ture, til de mere spontane, weekendture. Har rejst i mange lande, ..... en af de største oplevelser var da jeg som 21-årig kørte på motorcykel til Australien....ja, ja, vi måtte da sejle/flyve lidt af vejen, men, turen gik da gennem Tyskland, Østrig, Italien, Jugoslavien (1984) Grækenland, Tyrkiet, Iran, Pakistan, Indien, Nepal...tilbage til Indien, hele vejen mod syd til Madras. Herfra med skib til Penang, Malaysia....ned gennem Malaysia til Singapore...organisere videre færd...som endte med at mc´erne
blev sendt til Perth, W.A. ... Fløj så derned, og kørte tværs over Australien til Brisbane, Queensland...lavede herfra småture op og ned af kysten.....indtil pengene slap op...Jeg fik omregistreret motorcyklen til Australsk nummerplade, solgte den til en dansker....da havde jeg kørt ca 25.000 kilometer....købte en rygsæk og et par vandrestøvler, og så tog jeg den på stop til Sydney, Melbourne, Adelaide, Port Agusta...og, hvad byerne ellers hedder.....tilbage tværs over Australien tilbage til Perth. Jeg var ung, havde en utrolig eventyrlyst...(intakt) og følte jeg skulle nå en hel masse, når nu der var en hel verden at boltre sig rundt i....og, nej, jeg har aldrig fået en krone med hjemmefra, har selv sparet hver en krone op....havde efter endt uddannelse været fisker..først på vestkysten, senere endte jeg på Bornholm, dengang der var vildt gang i fiskeriet....(filmen Bornholms stemme var fra den tid jeg boede derovre) så jeg satte penge i banken, og knoklede løs, lige til jeg skulle ind til militæret i 1982. Meeen, mindre kan også gøre det....jeg elsker en tur til kysten med en fiskestang....det er ren ferie for mig.