Hvis du påtænker at anskaffe dig et par unge isaèr til din nuværende flok, så kan jeg ikke forestille mig, der skulle opstå problemer. I dit tilfælde vil isaène være de nye...og så har de ikke så travlt med at se ned på høns, som ikke ligner dem selv

Mht manglene æg så glæd dig til foråret i stedet for at bekymre dig om fede høns, æggetyve, sygdom m.m. Høns er levende væsener, som tilpasser sig årstiderne og ikke maskiner,man kan programmere til at gøre, som vi vil.
Jeg har bl. a. en skøn og meget karismatisk isa på 3,5 år. Hun ligner en ung hønnike og er supersund, men hun kunne da ikke drømme om at tænke på mine æggeønsker her om vinteren...og det halve kg hun hver vinter tager på i vægt...er naturligt sul til at modtå kulden...når hun synes,at oveskuddet til at lægge æg igen melder sig, så taber hun sig igen.
Jeg lukker mine høns ud kl. 7 om morgenen i disse mørke måneder, fordi jeg kan høre, at de er klar til at stå op og gerne vil ud...på det tidspunkt er det stadig mørkt og derfor har de lys i hønsegården om morgenen.
De eneste, som lægger vinteræg her, er en isa på 9 mdr. samt en kæmpestor, ekstrem madglad og overvægtig faverolles...så deeet

- men jeg er slet ikke i tvivl om, at om få måneder så får alle lyst til at lægge æg igen.