Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Advarsel - kreditkort - amazon  (Læst 1310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Advarsel - kreditkort - amazon
« Dato: 14 Januar , 2012, 08:47 »
Jeg så i går på vores netbank, at der var trukket kr 448,44 til Amazon.com.
Jeg er kunde der, både i deres UK og US afdeling, jeg er godt tilfreds med dem.
Jeg tjekkede, min "Order History" begge steder, og der var selvfølgelig ingen ordre.
Så havde jeg en lang chat med deres online customer service, både den i UK og den i US og endelig var jeg på telefonen i ca ½ time med customer service i US (længe leve Voipbuster).
Jeg har nu lukket mit visa dankort og får et nyt indenfor 1-2 uger, lidt bøvlet at skulle tænke anderledes, når man er vant til kortet.
Amazon tager sagen alvorligt, og skriver, at de har annulleret yderligere ordre, der er foretaget med mit kort. De skriver også at de har oplysninger, som de vil give til politiet, hvis sagen anmeldes, det vil jeg overlade til banken.
Jeg får jo mine penge igen, og heldigvis er det ikke en formue.
Jeg bruger ALDRIG mit kort tvivlsomme steder, men kun hos velrenommerede firmaer.
Jeg er stadig IKKE nervøs over at bruge mit kort til at betale på nettet.
Jeg vil FORTSAT handle hos Amazon.
Min bank fortæller, at trods gode sikkerhedsforanstaltninger hos f.eks. Amazon, så sker det alligevel, at hackere finder en vej ind en gang i mellem.
De fortæller også, at der bliver købt for mindre beløb, i håb om at kortindehaveren ikke sådan lige ser det.

Hvorfor skriver jeg så her, jo, hvis I nu skulle have handlet hos Amazon de senere måneder, så tjek lige jeres bankkonto for at se om der er nogle ukendte beløb.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Advarsel - kreditkort - amazon
« Svar #1 Dato: 14 Januar , 2012, 08:53 »
Godt du opdagede det!

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Januar , 2012, 09:01 »
Puha ja, det var da godt, at det ikke drejede sig om et større beløb, men det er da saftsusemig irriterende, at der er nogen, som ikke kan kende forskel på "dit" og "mit"  >:(
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14 Januar , 2012, 11:05 »
Tak, Marianne - jeg har købt bog-julegaver hos Amazon.UK.

Jeg vil tjekke mine "bevægelser"  /o

thorleif

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14 Januar , 2012, 11:18 »
Hvids Amazon virkeligt har saa daarlige kontrold-rutiner at ikke alarmklokkerne ringer naar de faar en ordre der skal sendes til en anden adresse end kort-innehaverens, saa er det helt og holdent deres fejl. Kortsvindel er jo ikke noget nyt, og de haver en pligt til at have kontrold-rutiner. Skriv et kort brev til dem, og sig de SKAL kreditere dig beloebet, og de kan SELV politianmelde det. Dette VED Amazon godt....Bestemmelsene her i UK heder "Compliance with card safety", og den har de skrevet under paa, og forpligter sig til at overholde, ellers saa kan de miste retten til at have en "PDQ", kort-laeser. Saa krediterer de dig beloepet med en gang.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 14 Januar , 2012, 11:22 »
Thorleif, jeg får jo sommetider sendt mine varer til min søn i USA, så det er ikke altid, varerne sendes til kortindehaver. :D
Jeg skal nu nok få mine penge igen, det er jeg ikke bekymret over.
« Senest Redigeret: 14 Januar , 2012, 14:02 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

• Gæst
« Svar #6 Dato: 14 Januar , 2012, 12:15 »
Thorleif, jeg få jo sommetider sendt mine varer til min søn i USA, så det er ikke altid, varerne sendes til kortindehaver. :D
Jeg skal nu nok få mine penge igen, det er jeg ikke bekymret over.
Det er klart at varene kan sendes til en anden adresse, men man maa bevise at man har sikkerhedsrutiner. En nem rutine her vilde vel vare at Amazon ringer kort-haveren. Ja, du faar nog dine penge tilbage, etter en masse boev, men det skal ikke vaere din banks problem, det skal vaere Amazon's.
Jeg har selv en PDQ, og hvids jeg bliver slap paa rutinerne MISTER jeg raeten til at have en.......

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #7 Dato: 14 Januar , 2012, 14:45 »
Hej  ;D

Får godt nok også mange mails for tiden, hvor de skriver man lige skal gå ind og rette sine oplysninger på Visa Card Osv..
De ser jo ægte nok ud. Så der skal nok være mange der ryger i den fælde.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #8 Dato: 14 Januar , 2012, 15:30 »
Hej  ;D

Får godt nok også mange mails for tiden, hvor de skriver man lige skal gå ind og rette sine oplysninger på Visa Card Osv..
De ser jo ægte nok ud. Så der skal nok være mange der ryger i den fælde.

ja jeg har også fået et par stykker af dem, men de er blevet slettet straks.  Men når det er fra visa tror jeg virkelig at der er mange der hopper i med begge ben. Men logisk set så vil sådan noget jo komme fra banken af.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

thorleif

• Gæst
« Svar #9 Dato: 14 Januar , 2012, 16:15 »
Banker eller kort-selskaber vil ALDRIG sende en eMail hvor de beder om oplysninger.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 14 Januar , 2012, 19:54 »
Jeg har også handlet hos Amazon, må også hellere lige tjekke for en sikkerheds skyld !
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #11 Dato: 14 Januar , 2012, 20:26 »
Hej  ;D

Det er heldigvis ikke alle der lader sig snyde http://www.419eater.com/html/letters.htm
Det er ellers sjælden at man hører at det er svindlerne der bliver svindlet  *g *g *g