Jeg så i går på vores netbank, at der var trukket kr 448,44 til Amazon.com.
Jeg er kunde der, både i deres UK og US afdeling, jeg er godt tilfreds med dem.
Jeg tjekkede, min "Order History" begge steder, og der var selvfølgelig ingen ordre.
Så havde jeg en lang chat med deres online customer service, både den i UK og den i US og endelig var jeg på telefonen i ca ½ time med customer service i US (længe leve Voipbuster).
Jeg har nu lukket mit visa dankort og får et nyt indenfor 1-2 uger, lidt bøvlet at skulle tænke anderledes, når man er vant til kortet.
Amazon tager sagen alvorligt, og skriver, at de har annulleret yderligere ordre, der er foretaget med mit kort. De skriver også at de har oplysninger, som de vil give til politiet, hvis sagen anmeldes, det vil jeg overlade til banken.
Jeg får jo mine penge igen, og heldigvis er det ikke en formue.
Jeg bruger ALDRIG mit kort tvivlsomme steder, men kun hos velrenommerede firmaer.
Jeg er stadig IKKE nervøs over at bruge mit kort til at betale på nettet.
Jeg vil FORTSAT handle hos Amazon.
Min bank fortæller, at trods gode sikkerhedsforanstaltninger hos f.eks. Amazon, så sker det alligevel, at hackere finder en vej ind en gang i mellem.
De fortæller også, at der bliver købt for mindre beløb, i håb om at kortindehaveren ikke sådan lige ser det.
Hvorfor skriver jeg så her, jo, hvis I nu skulle have handlet hos Amazon de senere måneder, så tjek lige jeres bankkonto for at se om der er nogle ukendte beløb.