For at vende tilbage til hvad der spørges til i starten at tråden, nemlig hvordan tilvejebringes flere medlemmer til dueforeningen.
Ud fra min viden omkring reklame og markedsføring, gemmen et helt liv som "reklamemand" og i mange år med eget Reklamebureau, vil jeg sige at der skal bruges de samme mekanismer/virkemidler som når opdraget hedder "øg vores omsætning" - "vi vil have flere medlemmer til...." - "føre et politisk parti gennem et valg med godt resultat". Alt sammen opgaver der skulle løses.
Jeg vil tillade mig at drage en sammenligning til min tid som Kredsformand i Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl, hvor jeg skulle køre min 1. udstilling som Kredsformand. Der havde aldrig været mere en 50-60 besøgende, udover udstillere og disses familier. Jeg angreb sagen ud fra en profesionel vinkel, og markedsførte udstillingen i ALLE områdets medier, såvel trykte som lokalradioer.
Udstillingen blev besøgt af ca. 600 betalende gæster. Altså ca 10 gange af hvad man plejede at opleve.
Men sidegevinsten ved promoveringen som gav disse mange besøgende, var at der efterfølgende blev indmeldt rigtig mange nye medlemmer i foreningen.
Så et forslag, kunne være at man holdt åbent hus hos nogle brevduefolk, som selvfølgelig skulle være top promoveret i alle medier. Man skal helst kende nogen, så man får gode og store omtaler med gratis.
En dueudstilling kunne også være en mulighed.
Jo flere folk man får frem til tingene, (de har jo der vist den 1. interesse) jo flere mulige nye medlemmer er der mulighed for.