Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

kunne du finde på at prøve at flyve med brevduer ?

ja
14 (17.7%)
nej
34 (43%)
måske
7 (8.9%)
hvis jeg havde tid
5 (6.3%)
kender intet til brevduer
19 (24.1%)

Totale antal stemmeafgivende: 23

Forfatter Emne: spørgsmål ??  (Læst 2884 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karlsen

• Passiv bruger
Sv: spørgsmål ??
« Svar #15 Dato: 11 Januar , 2012, 21:01 »
Tak for svaret  :) Jeg har solgt alle mine høns for at prøve med flyveduer. Så det kunne da godt være at der skulle sniges et par brevduer ind for at prøve det..
Hilsen Karlsen

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
« Svar #16 Dato: 11 Januar , 2012, 21:04 »

Du siger bare til, så skal jeg sørge for duer til dig  ;D
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 11 Januar , 2012, 21:12 »
Min første tanke er at SPORT... det kan der da ikke være tale om. Men, at det er en hobby som så meget andet, ja, den køber jeg gerne. Jeg ved at brevduer konkurrerer på højt plan, MEN, der er ingen som skal få mig til at kalde det en sport. Hvorfor gør man det ????  JO, i får sikkert pulsen op, når i føler at der er en god placering på vej, men, mig bekendt er sport noget med opvarmning, før udøvelsen af en fysisk præstation....for mennesket - ikke for duen !!! Men, det kan jo være for at
få del i nogle "midler" .... altså at åbne nogle pengekasser, og, så gælder alle kneb jo... :)
Men, klem på .... jeres hobby har da lige så meget "ret" til at være her som alle andre hobbies.....Men, sport....AARRRRGGGGHHHH.....vel... /o
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 11 Januar , 2012, 21:20 »
Jeg ville aldrig selv have duer, de kræver for meget.. Jeg kender ikke meget til det, men jeg kan se, at de skal pakkes i bilen, køres flere kilometer væk, osv osv, det lyder som om, at den måde trænes på fra små, er lige så tidskrævende som at have hest - og så vælger jeg hesten  ;) Men fint at nogle vil, jeg kunne godt tænke mig at overvære en konkurrence og se fugle plus ejermand komme i mål mv  /o Og så synes jeg sådan en flyvende dueflok er enormt flotte!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
« Svar #19 Dato: 11 Januar , 2012, 21:20 »
Ha ha Kaj ja sådan har jeg ikke tænkt det, men for min skyld gerne hobby, selv om der dog er en del der lever af "sporten".

Hvad med trav sport, motorsport mv. , er det heller ikke sport  ;D

men for duerne er det ihvertfald en præstation der nok ikke kan sidestilles med noget andet.
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 11 Januar , 2012, 21:25 »
Jeg ville aldrig selv have duer, de kræver for meget.. Jeg kender ikke meget til det, men jeg kan se, at de skal pakkes i bilen, køres flere kilometer væk, osv osv, det lyder som om, at den måde trænes på fra små, er lige så tidskrævende som at have hest - og så vælger jeg hesten  ;) Men fint at nogle vil, jeg kunne godt tænke mig at overvære en konkurrence og se fugle plus ejermand komme i mål mv  /o Og så synes jeg sådan en flyvende dueflok er enormt flotte!

Ps. Desuden synes jeg, at interessen for fjerkræ skulle udbredes og komme ud til intetanende byfolk mv, om det så er duer, ænder, høns eller andet  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 11 Januar , 2012, 21:30 »
Et andet eksempel....jeg har nu haft bier som hobby nogle år, men, fordi jeg gerne vil have højt udbytte....kan jeg så kalde det for "bisport" .... ??? bare en tanke....
På den anden side så har jeg også været medlem af Ikast Sportsfiskerforening, men, jeg har nu altid været lystfisker...!!! ::)
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 11 Januar , 2012, 21:31 »
Kanon mikkel   /o du skal nok høre fra mig når slaget er helt færdig. Hvor gamle skal ungerne være når de når de flytter hjemmefra og hvor når på året er det bedst at anskaffe sig nogle  :)
« Senest Redigeret: 11 Januar , 2012, 21:32 Fra Karlsen »
Hilsen Karlsen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 11 Januar , 2012, 21:34 »
På den anden side så har jeg også været medlem af Ikast Sportsfiskerforening, men, jeg har nu altid været lystfisker...!!! ::)

Kaj.

Det er vel også fysisk udfoldelse fra din side. Jeg betragter nu heller ikke mig selv som sportsmand, men som lystfisker.
Mvh
Erik Andersen

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
« Svar #24 Dato: 11 Januar , 2012, 21:36 »
 Hej Karlsen, ca 5 uger men helst inden de flyver for godt.
det er bedst at kunne sætte dem på gulvet i slaget, når man kommer hjem med dem uden der flyver ud med det samme.

Midt på sommeren og derefter er det nemmest at få de gode afkom, for de bedste bliver sat på vores flyve hold i starten af sæsonen. Derefter er det overskud som der sælges / gives af.

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
« Svar #25 Dato: 11 Januar , 2012, 21:46 »

http://mvlcup.dk/galleri.php

lige et par billeder fra, en af de store flyvninger i sommers.

p,s på denne flyvning kan ALLE deltage også ikke medlemmer.  ca. 75.oookr i første præmie.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #26 Dato: 11 Januar , 2012, 21:50 »
Høhøhøhø, jeg har flere gang prøvet men har kun skrevet dueslag og ikke brevduelag ::) så er der jo ikke noget at sige til at jeg ikke har kunnet finde
noget på google.

Tror ikke jeg vil have brevduer. Jeg har altid drømt om Tumblinger.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 11 Januar , 2012, 21:53 »
JEg fulgte lige dit link....ja, sikke en masse hobbyfolk....og sportsduer... /o
Venlig hilsen
Kaj

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #28 Dato: 11 Januar , 2012, 22:06 »
Som andre også siger kræver det rigtig meget og det ser jeg ikke tiden og energien til. Dog ville jeg gerne flyve lidt med duer, men det blev så raceduer i stedet for. Jeg kan meget bedre lide disse og synes om dem, samt at jeg ikke bryder mig om blå duer eller røde der er lavet over blå. De får den forkerte farve synes jeg.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline mikkel andersen

• Passiv bruger
    • www.nfdb.dk
« Svar #29 Dato: 11 Januar , 2012, 22:43 »

Jeg syntes nu ikke det er så meget tid man bruger på det, jeg har jo duerne hjemme så går og pusler med dem sammen med børnene.

Når vi alligevel skal ud at køre en tur, i trænings sæsonen tager jeg duerne med og slår  2 fluer med 1 smæk  ;D

Duernes hjemkomst bliver reg. elektronisk så det kræver jo ikke man sidder og venter på dem hvis man ikke har tid.

Men ville ønske alle prøvede det sus det giver når man venter på duer og ved de er tæt på, selv en solsort der flyver gennem haven for hjertet op i halsen  ;D

Det at sætte sit flyve hold op til en weekend. samligner jeg lidt med Bjarne Riss opgave til tour de france, vi skal finde den der kan trække på den lange tur , den der kan sprinte de sidste 100km hjem osv. man lærer hver af sine duer at kende.

Og hvor bedre man er til det, hvor bedre er ens chance for succes.