Ja nu er jeg snart erfaren udi fjerpilning,,,desværre ikke med det forløsende råd. Min hane er helt afpillet på halsen. Jeg har fodret med kød, fisk, salt i skallerne, smurt med Hjortetaksolie, (sikken noget fedtet stads) Lugter som storrygere med askebæger ;-) Nå men sprayet med "stop grise bid" dufter såmænd ok, smurt med vaseline....Har isoleret ham i 10 dage, altsammen til ingen nytte, de slemme slemme hønsepiger plukker ham som om han var en slikbutik.

UH han må godt nok være lækker og jo jo han er en flot fyr, men altså. Hønsepigerne plukker ikke hinanden kun hanen.
Så er der nogen der sidder med et godt råd som jeg ikke har prøvet hører jeg gerne.

Har opsøget en fjerkræ mand og han forstår ikke hvorfor de gør det, jeg har jo australorps og de plejer ikke at pille hinanden siger han. Han kender mine forhold og siger god for dem (kalder dem meget fine) ;-)
Tænkte på om jeg skulle sætte ring i næserne på hønerne men har nogen erfaring med det?

Hanens fjer bliver fedtet af al den smørren og det syntes jeg er synd for ham, nu må det være pigernes tur ;-))
Lad mig høre hvad i mener, tak.