@Eva
Jeg er ked af at sige det og være lyseslukker Eva, men blodmider dør ikke af sult. De går bare i dvale.
De skal dø for at du kan blive dem kvit...............
Er svært bange for at Lene har ret.
Hvis du vil sulte dem ud skal du formentlig holde huset frit for levende dyr i flere år. Så du må nok i gang med egentlig bekæmpelse.
Jeg ved ikke hvor stort dit hus er, eller om du kan lukke det rimeligt effektivt af.
Er det ikke alt for stort, og kan lukkes rimeligt af, kunne du jo prøve at lukke af og så fyre et passende antal stald-chok flasker ind i rummet (du står selv udenfor og rækker blot en arm med flasken ind i rummet mens du fyrer flaskens/flaskernes indhold ind i rummet, eller endnu bedre hvis der er et lille hul du kan spray ind igennem til huset (luk hullet efterfølgende)). Og så lad det hele stå urørt i nogle dage.
Jeg ved ikke hvor meget stald-chok der skal beregnes pr kubikmeter luft i hønsehuset, men måske andre kan hjælpe her??
Efter denne behandling, og efterfølgende gennemluftning, skal du muligvis igennem en gang kalkning af de indvendige vægge for at sikre at der ikke er noget der har overlevet.
Så vidt jeg har kunnet læse mig til er dette skab af blodmider ikke til at spøge med. Jeg har heldigvis selv været forskånet indtil videre (og jeg banker her kraftigt under bordet, da jeg bestemt helst er fri for at gøre egne erfaringer).