Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan hønseri tage overhånd??  (Læst 2680 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bly viol

• Gæst
Sv: Kan hønseri tage overhånd??
« Svar #15 Dato: 25 December , 2011, 09:35 »
tror de fleste a os her er tydelige beviser på at det kan tage overhånd . man tænker . prøver . bygger . rykker rundt for ku man nu bare ha en lille bitte flok mere  :o . de ku gå der . naj vi gør sådan . åhhh damn endnu et nyt hus må stables op .

SÅ JO DU ER RAMT A NOGET DER ALDRIG STOPPER : ELLER FORSVINDER

hehe hvorfor sku du ha det nemmere end os andre da  ??? ???

du vil elske det . og ik ønske at de finder en vacc mod det .

god fornøjelse  /o /o /o

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #16 Dato: 25 December , 2011, 20:12 »

tror de fleste a os her er tydelige beviser på at det kan tage overhånd . man tænker . prøver . bygger . rykker rundt for ku man nu bare ha en lille bitte flok mere  :o . de ku gå der . naj vi gør sådan . åhhh damn endnu et nyt hus må stables op .

SÅ JO DU ER RAMT A NOGET DER ALDRIG STOPPER : ELLER FORSVINDER

hehe hvorfor sku du ha det nemmere end os andre da  ??? ???

du vil elske det . og ik ønske at de finder en vacc mod det .

god fornøjelse  /o /o /o

Hvis det aldrig stopper, så vil jeg ikke nedgradere den hønsegård på ca. 100m2 jeg er ved at grave ud til. Men py for pokker det er hårdt når der åbenbart er væltet en hel svinestald lige der! Så det ser rimeligt ud på overfladen, meeen lige under gemmer der sig murbrokker og tegl og rigtig mange af dem, måske kunne man bygge mere hønsehus af alle de mursten ??? ;D
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 25 December , 2011, 20:48 »
Jeg prøver at begrænse mit dyrehold ind imellem. Men det er altså svært... Og nu kommer der jo snart kyllinger igen  ;D
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 25 December , 2011, 21:11 »
Nej da overhovedet ikke - det er en ganske uskyldig hobby. ;)

Jeg startede kun med lidt blandingshøns for snart mange år siden, med det formål at have egne æg og ordentligt kød, men jeg ville dog gerne skifte til en race og nu har jeg så pt. "kun" 5 racer, nogle endda i flere farver  ;)

Plus så har jeg udstillet lokalt og på LU i snart en del år nu, jeg har siddet i en del bestyrelser og er pt. formand for en lokal klub og ja så blev jeg så også dommer i 2010....
Desuden er jeg medlem i DFfR, en lokalklub og 4 specialklubber......

Men det er kun en fantastisk dejlig og nyttig hobby og jeg har fået en rigtig stor omgangskreds med mange søde mennesker  med samme interesse.

Så Nej, fjerkræ tager bestemt ikke overhånd. ;) ;D /o

Så bare klø på.......
« Senest Redigeret: 25 December , 2011, 21:13 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #19 Dato: 26 December , 2011, 08:40 »
Janni, du HAR allerede inddraget hele brændeskuret til hønsehus... Det kan jeg læse mig frem til ;D!

Jeg skulle bare have 5 høns og en hane. Så blev kyllingerne jeg fandt kun solgt som "10 stk. pakning". De lagde selvfølgelig ingen æg, så jeg købte 3 gadekryds i æglægning.... Så var der ikke æg nok, så jeg købte 4 araucana... Så blev kyllingerne fra 10 stk. pakningen store, og fik selv kyllinger... Så var der flere araucana til salg i nærheden... OG SÅDAN BLIR' DET BARE VED OG VED! /f *p

Lige nu er der hollandske dværge til salg i Næstved, og jeg har måttet klappe mig selv over fingrene, for ikke at skrive til sælger og sige "Sælg dem til MIG, MIG, MIG!!!!" ::) ;D

God, fortsat fornøjelse med hønsetosserierne (og bare vent til du har været på din første hønseudstilling, så vil du pludselig have 10 ekstra racer ;)).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #20 Dato: 26 December , 2011, 23:27 »
Men det er kun en fantastisk dejlig og nyttig hobby og jeg har fået en rigtig stor omgangskreds med mange søde mennesker  med samme interesse.

Søde mennesker, ja! Tanja Pedersen har fundet mig igen efter min. 13 år og det er nok hende jeg må give "skylden" for rigtig at få lyst til høns, og gennem hende fandt jeg Lina fra Odense og inden jeg fik set mig om stod jeg med 6 eksburhøns!
Og Lene, jeg bliver nok nød til at give efter og skrive til dig, for kan se du har Jersey kæmper til salg......
Køb Tanja, Køb :) Hønseshopaholic ;D Det var dælme en god ide med det brændeskur /o

Jeg fiksede lige dit citat
Marianne - admin
« Senest Redigeret: 27 December , 2011, 06:35 Fra Marianne Vedel »
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #21 Dato: 27 December , 2011, 06:45 »
Tanja Pedersen har fundet mig igen efter min. 13 år og det er nok hende jeg må give "skylden" for rigtig at få lyst til høns, og gennem hende fandt jeg Lina fra Odense og inden jeg fik set mig om stod jeg med 6 eksburhøns!
Undskyld Janni - det er en slem virus at gå rundt og smitte med - den er nemlig uhelbredelig. *r
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Susanne

• Gæst
« Svar #22 Dato: 27 December , 2011, 10:07 »
Jeg synes af og til at hønseriet har taget overhånd.

Forstået på den måde, at jeg ikke kan nå det, jeg gerne vil.

Der er 24 tiner i et døgn - og jo mere tid, der bruges på hønsene, jo mindre tid er der til andre ting. Den problematik har ramt mig i nakken flere gange - især i 2011, hvor jeg sigtede på udstilling med alt hvad det indebærer af ekstra tidsforbrug. Både hjemme og til hønsedage, klubaftener, forberedelser og alt det løse.

Så jeg er en af dem, der står med det ene ben i "hvor er det sjovt og livsbekræftende" og det andet ben i "nej, jeg kan ikke nå det hele - jeg tror, nøjes med fire have-æggehøns"

Efter de nylig afholdte udstillinger med godt resultat (og også når jeg er sammen med andre hønsemennesker) er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg selvfølgelig skal fortsætte. Men når det er travl hverdag igen, forestiller jeg mig ofte, at der ville blive mere luft i tidskalenderen, hvis jeg droppede hønsene.

Frem og tilbage - ubeslutsom - på den ene og den anden side - taget overhånd?...bum bum...er der nogen, der kan genkende det?

(og lige til orientering: Jeg har kun én race/farve)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 27 December , 2011, 10:27 »
Susanne, det genkender jeg til fulde! Især om vinteren, hvor man ind imellem godt kan synes at hønsene vansmægter lidt pga. dårligt vejr, sne eller mudder m.m. Men så er der jo heldigvis udstillingssæsonen, som giver anledning til at nusse og nurse om hønsene og forkæle dem lidt ekstra. Og når udstillingssæsonen er slut, er der jo æggeindsamling og kyllingetiden at se frem til. Det kan godt være lidt hektisk med alt det der skal passes, ikke mindst om morgenen før arbejdstid.

Men det lønner sig jo helt vildt!! Så derfor vil der altid være høns på min matrikel, så længe jeg har noget at skulle have sagt!
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #24 Dato: 27 December , 2011, 13:00 »
Jeg vil nu mene at kommer den dag, hvor jeg kun halv hjertet interessere mig for mine dyr og pasningen tildels bliver en besværlighed. Og at det har taget overhånd i tid.

Så må de ud, for så er interessen ikke stor nok til at det er sjovt/interessant mere til at holde dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

• Gæst
« Svar #25 Dato: 27 December , 2011, 14:52 »
Jeg vil nu mene at kommer den dag, hvor jeg kun halv hjertet interessere mig for mine dyr og pasningen tildels bliver en besværlighed. Og at det har taget overhånd i tid.

Så må de ud, for så er interessen ikke stor nok til at det er sjovt/interessant mere til at holde dem.

Jamen så afklaret er jeg slet ikke. Langt fra!

Jeg skriver "af og til" - og netop ikke hele tiden - for så var der jo ingen tvivl. Jeg prøver egentlig bare at beskrive den vaklen, der kan snige sig ind i ens liv,  når man synes, man har for meget om ørerne - og som jeg tror, at nogen kan genkende.

Og stor respekt for dem, der aldrig bliver usikre! :D

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #26 Dato: 27 December , 2011, 15:06 »
Jeg kan godt tilslutte mig den følelse Susanne.
men sådan er det vist med os der vil det hele og ser alt det de andre kan og gør på div. blogs.

Livet kan af og til godt blive et præstations ræs....

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 27 December , 2011, 16:19 »
Jeg er en af de nok få der har taget det helt alvorligt, at tiden kan være for knap.

Alle høns blev slagtet i efterårsferien.

Jeg havde hele denne sommer kæmpet med blodmiderne, vasket og skuret på det skxxx hønsehus mange gange.

Til sidst så jeg kun den udvej at lade hele herligheden stå tom, vinteren over. Så kan de lære det de blodmider og dø af sult.

Det værste er at købe æg. Selv de økologiske når ikke hjemmelavede til sokkeholderne. Sikken en bleggullig blomme.

Jeg glæder mig  meget til foråret, når der igen kommer høns i haven.

Venlig hilsen
Eva

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #28 Dato: 27 December , 2011, 22:53 »
Jeg er en af de nok få der har taget det helt alvorligt, at tiden kan være for knap.

Alle høns blev slagtet i efterårsferien.

Jeg havde hele denne sommer kæmpet med blodmiderne, vasket og skuret på det skxxx hønsehus mange gange.

Til sidst så jeg kun den udvej at lade hele herligheden stå tom, vinteren over. Så kan de lære det de blodmider og dø af sult.

Det værste er at købe æg. Selv de økologiske når ikke hjemmelavede til sokkeholderne. Sikken en bleggullig blomme.

Jeg glæder mig  meget til foråret, når der igen kommer høns i haven.

Jeg er ked af at sige det og være lyseslukker Eva, men blodmider dør ikke af sult. De går bare i dvale.
De skal dø for at du kan blive dem kvit...............

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #29 Dato: 27 December , 2011, 23:00 »
Frem og tilbage - ubeslutsom - på den ene og den anden side - taget overhånd?...bum bum...er der nogen, der kan genkende det?

Radikal.

Uden overhovedet at opfordre til politiske diskusioner. Dem skal vi ikke have nogen af her på Forum. Susanne spurgte blot om nogen kunne genkende syndromet.  ;)
Mvh
Erik Andersen