Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Billeder af "avlsrum" :o)  (Læst 7481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Billeder af "avlsrum" :o)
« Svar #45 Dato: 26 December , 2011, 21:18 »
Selv om 'mange gør det' med de små bure og at Jørn Clevin siger 'god' for det, så gør det det ikke bedre i min verden. Synes stadig ikke det er i orden, og den mening vil jeg have lov at ha'  ;)
Mvh Marianne

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #46 Dato: 26 December , 2011, 21:22 »
Absolut /o

Jeg vil så bare stadig påstå at de er sartere end sebrigth og derfor skal have en lidt anden "behandling" om vinteren og skal i "vinterhi", og at det altså ikke er det samme som at jeg er begyndt at avle og opdrætte burhøns. En samligning som ramte meget hårdt i hjertekulen.
« Senest Redigeret: 26 December , 2011, 21:25 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #47 Dato: 26 December , 2011, 21:25 »
Og den mening skal du naturligvis have lov at have.  :)

Jeg ville personligt også fravælge lidt dyr, hvis jeg skulle holde dem på den omtalte måde.
Mvh
Erik Andersen

Zoro

• Gæst
« Svar #48 Dato: 26 December , 2011, 21:34 »
Selv om 'mange gør det' med de små bure og at Jørn Clevin siger 'god' for det, så gør det det ikke bedre i min verden. Synes stadig ikke det er i orden, og den mening vil jeg have lov at ha'  ;)

Marianne M.N.

Hej Marianne.

Jeg ser ikke Avls kasseburene som stedet hvor Seramaerne skal opholde sig hele året, men jeg ser den størelse på et opdræts kasse bur som jeg beskriver for Serama, som en glimrende mulighed til at gennemføre avl i under kontrolerede forhold.

NB: Efterfølgende får dyrene jo deres frie omgivelser tilbage med en lille hønsegård osv., så jeg kan ikke se det store problem Marianne ?

NB: Tænk bare på hvad man byder en stor papegøje, eller en undulat m.f.a. som er bundet til et lille usselt bur et helt liv ??? Seramaerne kan holdes i disse kasse bure, men ingen siger " Jo " at vi skal gøre det hvis vi ikke vil ,og i stedet vil satse på en rigtig lille hønse gård med flere andre muligheder ???

NB: Iøvrigt skal du have lov til at have din egen mening om dette spørgsmål " Så " fuld respekt her fra mig Marianne.

Hilsen Jørn.

« Senest Redigeret: 26 December , 2011, 21:56 Fra Jørn Clevin »

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 26 December , 2011, 21:53 »
Jeg synes, det er helt ok at holde de små Serama i store kaninbure vinteren over.. Jeg var selv nødt til at bure mine vagtler inde sidste vinter (de går normalt frit i hele drivhuset), og det var bestemt ikke med min gode mening og de gad da heller ikke, men det var nødvendigt pga rotte risiko osv. Det var KUN midlertidigt i 4 måneder, og det var for deres eget bedste, og de led absolut ingen nød.

I år er ejg flyttet og har derfor også flyttet drivhuset, som har fået en dyyyb sokkel på, så de denne vinter kan forblive fritgående i drivhuset. drivhuset kan evt deles op med tråd osv.

Billeder af fritgående vagtler og en drivhusopdeling, så man kan have flere stammer af fjerkræ  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #50 Dato: 26 December , 2011, 23:44 »
Mine vagtler er pt. Også kommet på indoor visit det ene hold i min kyllingemoder de andre i hamsterbur. Og dem i hamsterburet der har hunnen nu lagt sig på æg i det ene hjørne. Så de har bestemt nydt at komme indenfor i bur. Så der bliver de indtil foråret hvor de igen kommer i drivhuset.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Zoro

• Gæst
« Svar #51 Dato: 27 December , 2011, 16:08 »
Og den mening skal du naturligvis have lov at have.  :)

Jeg ville personligt også fravælge lidt dyr, hvis jeg skulle holde dem på den omtalte måde.

@ Pilegården.

Hej igen.

Hvis dyrene skal sidde permanent i disse " Marsvine " bure i drivhuset hele året rundt, så vil det næppe medføre nogen ordentlig glæde for hverken Seramaerne eller Jean selv.

NB: Man skal derfor altid huske på at afpasse sit hønse hold eller dyre hold, til den samlede udenoms plads som er til rådghed på ens private matrikkel.

NB: Iøvrigt skal man passe på med at holde Frizzlede høns i for varme omgivelser om sommeren, da der til genet er bundet nogle andre negative sider, ud over den afvigende fjerstruktur, som er forhøjet blod gennem strømning og legmes temperatur, samt større mave sæk og tarme , dyrene vil derfor selvsagt kunne direkte kolapse i et overvarmt solbeskinnet drivhus om sommeren.

NB: For opdræt med de Frizzlede Seramaer, bør man endvidere sætte sig grundigt ind i genetikken, således at man reducere antallet af dyr med genet i to doser, som vil få en elendig fjerstruktur, med der af stive fjer til følge der knækker som ingenting .

NB: Jeg tror dog og håber på at " Jean " har helt styr på, at der skal mere til end blot de fire marsvine bure i drivhuset, for at kunne opdrætte og fremavle, nogle sunde og leve dygtige Seramaer i et godt fjerkræ miljøe.

Hilsen Jørn.

/o /o *s <P
« Senest Redigeret: 27 December , 2011, 17:08 Fra Jørn Clevin »

Susanne

• Gæst
« Svar #52 Dato: 27 December , 2011, 16:36 »
Jean - det bliver rigtig spændende med dit serama-projekt  /o

Og jeg læser alle indlæggene som venlige og rådgivende.  Der er ingen, der har de eneste rigtige svar - kun forskellige holdninger.

Jeg håber, du finder frem til din måde at gribe sagen an på - og du bliver garanteret mere og mere sikker på, hvad der er rigtigt eller forkert. Og handler derefter - for det kan du slet ikke lade være med :D

Held og lykke  /o

• Bruger
Mand og 3 børn

thorleif

• Gæst
« Svar #54 Dato: 27 December , 2011, 17:19 »

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 27 December , 2011, 17:24 »
Overvejr dem her som sommer-bebeboelse:

http://dyrenesnetsalg.dk/gnaver-18/udebure-til-gnaver-samle-selv-29/kaninbur-stor-m-graesning-lysegraa-6400.html

STOP!

Jeg købte mit hønsehus fra den hjemmeside, det er noget værre l***... Byg noget selv det er 10000 % gange bedre.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

• Bruger
« Svar #56 Dato: 27 December , 2011, 17:26 »
Det bliver det nok også til........
Mand og 3 børn

thorleif

• Gæst
« Svar #57 Dato: 27 December , 2011, 17:31 »
Jeg har selv bygget etpar "arks" med hjul paa den ene side, og forlengede "armer" paa den andre side, saa er de meget nemme at flydte rundt paa gresset, automatisk plen-klipper! Jeg plejede at bruge dem til mine dverg-cochins. Enkelt + billigt.....

• Bruger
« Svar #58 Dato: 27 December , 2011, 17:33 »
Jeg overvejer også vores download skrukhus : http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=tpmod;dl=item24
Mand og 3 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #59 Dato: 27 December , 2011, 17:51 »
kan og vil de ikk flyve, de får jo ikk mange muligheder med de højder, kender ikk så meget til racen