Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til tætning af Mejlskov hønsehus  (Læst 6977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Hjælp til tætning af Mejlskov hønsehus
« Dato: 17 December , 2011, 17:43 »
Min datter og svigersøn har et Mejlskov hønsehus som dette:

http://www.nordicagro.com/fjerkrae-103/hoensehus-186/mejlskov-hoensehuse-m-skraat-tag-lille-1789.html

Det er utæt, og hver gang det regner, bliver bundmaterialet sjaskvådt.

De har haft huset i halvlandet år og er ret frustrerede over det lige pt.

De orker ikke en klagesag, men vil gerne ha en hjælpende hånd til at få det i orden.

Jeg kan huske, at en herinde fra (men kan ikke huske hvem) havde samme model og oplevede samme problem. Hvis du læser med her, kan du så fortælle, hvilke konstruktionsændringer, der skulle til før det fungerede tilfredsstillende? Det er nemlig ret svært at se, præcis hvor alt det vand kommer fra  /d

kyllingesalg

• Gæst
Sv: Hjælp til tætning af Mejlskov hønsehus
« Svar #1 Dato: 17 December , 2011, 17:57 »
Hej  ;D

Jeg ville lægge en vandfast krydsfinér plade hen over, og skrue den fast. Derefter ville jeg så bruge tagpap som afslutning. Kan sømmes fast rundt i kanten med papsøm.

Problemet med de trapezplader der er på nu, er at de ikke holder til frosten. De bliver "skøre" og revner.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 December , 2011, 17:59 »
Min datter og svigersøn har et Mejlskov hønsehus som dette:

http://www.nordicagro.com/fjerkrae-103/hoensehus-186/mejlskov-hoensehuse-m-skraat-tag-lille-1789.html

Det er utæt, og hver gang det regner, bliver bundmaterialet sjaskvådt.

De har haft huset i halvlandet år og er ret frustrerede over det lige pt.

De orker ikke en klagesag, men vil gerne ha en hjælpende hånd til at få det i orden.

Jeg kan huske, at en herinde fra (men kan ikke huske hvem) havde samme model og oplevede samme problem. Hvis du læser med her, kan du så fortælle, hvilke konstruktionsændringer, der skulle til før det fungerede tilfredsstillende? Det er nemlig ret svært at se, præcis hvor alt det vand kommer fra  /d

Øv - men jeg tror det var Tanja Pedersen
Mvh Marianne

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 17 December , 2011, 18:06 »
Tak Marianne - jeg skriver lige en PM til hende !

Og hvis andre har gode råd, modtages de selvfølge gerne  /o

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 17 December , 2011, 19:23 »
Hej Susanne,

Det er mig der har været uheldig med et Mejlskov hønsehus. Tråden kan læses her: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=10471.0

Jeg valgte at sælge hønsehuset til sidst inkl. historien og kvittering, hvis der skulle blive mere bøvl.

Jeg køber aldrig et produkt fra Mejlskov igen, og jeg handler heller ikke hos Maxsø dyrehandel/foder igen. Jeg er stadigvæk forarget over at man kan sælge så ringe produkter til ågerpriser >:(.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Leni

• Bruger
« Svar #5 Dato: 17 December , 2011, 21:14 »
Jeg har også et Mejlskov som min mand selv har lavet udvidelse til. Det fungerer perfekt med udvedelsen men vi har også registreret meget fugt. Vi har Betumen-plader ovenpå de klare plader og jeg er efterhånden kommet til konklusion at det er fugtig luft der driver ned af væggene og optages i bundmaterialet. Jeg har kontrolleret indervæggene flere gange i løbet af et døgn og de er drivvåde . Også tagets underside. Jeg bruger sand i bunden og ovenpå hampestrøelse og halm som så suger en masse. Det er til at rive sammen og skifte ud så sandet ikke bliver så gennemvådt. Det lugter slet ikke i huset så problemet kan ikke være noget der generer sundheden. Giver bare lidt ekstra arbejde. Men så er der jo ekstra rent og det er jo også fint.
Venlig hilsen Leni

Laksefarvet dværg Faverolles 0.2 - Dværg New Hampshire 1.3 - Diverse koi-karper.

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 18 December , 2011, 10:05 »
Jeg har også tidligere haft problemet med fugtigt (læs sjaskvådt) bundmateriale i mit Mejlskov hønsehus i forbindelse med regnvejr. Jeg fandt dog ud af, at for mit vedkommende skyldtes det, at mit hus var klodset en  smule op på nogle sten ude i hørnerne. Det betød, at der ikke var støtte langs siderne, og bund og side var derfor gået lidt fra hinanden på midten. Jeg klarede mit problem ved at lægge en sciliconefuge rundt hele vejen langs kanten på både ud- og indvendig side. Jeg ved godt der fra ny ligger en lille gummifuge rundt i kanten, men den var for længst røget af i mit hønsehus.

Jeg er nu ret glad for mit hønsehus, men skal være påpasselig med ikke at komme til at få overbelægning, for så har jeg også med det samme problemet med kondens på væggene. Så max 5 høns på denne tid af året, selvom der står op til 7 i deres annoncer. men det kan selvfølgelig også være noget med hønsenes størrelse at gøre  ::)

problemet med kondens kan selvfølgelig klares ved at lave flere "udluftnings-huller" og så ellers sørge for lige en gang i mellem at få rengjort nettet i i udluftningen for støv, så der faktisk kan komme luft igennem ;)
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 18 December , 2011, 11:59 »
Tusind tak for gode og konstruktive svar.  Jeg tror faktisk, alle jeres informationer er relevante.

Jeg vil fluks ringe til min datter og henvise til denne tråd!

Tak igen  /o