Jeg har også tidligere haft problemet med fugtigt (læs sjaskvådt) bundmateriale i mit Mejlskov hønsehus i forbindelse med regnvejr. Jeg fandt dog ud af, at for mit vedkommende skyldtes det, at mit hus var klodset en smule op på nogle sten ude i hørnerne. Det betød, at der ikke var støtte langs siderne, og bund og side var derfor gået lidt fra hinanden på midten. Jeg klarede mit problem ved at lægge en sciliconefuge rundt hele vejen langs kanten på både ud- og indvendig side. Jeg ved godt der fra ny ligger en lille gummifuge rundt i kanten, men den var for længst røget af i mit hønsehus.
Jeg er nu ret glad for mit hønsehus, men skal være påpasselig med ikke at komme til at få overbelægning, for så har jeg også med det samme problemet med kondens på væggene. Så max 5 høns på denne tid af året, selvom der står op til 7 i deres annoncer. men det kan selvfølgelig også være noget med hønsenes størrelse at gøre

problemet med kondens kan selvfølgelig klares ved at lave flere "udluftnings-huller" og så ellers sørge for lige en gang i mellem at få rengjort nettet i i udluftningen for støv, så der faktisk kan komme luft igennem