Ja herhjemme er der kommet masser af nye udfordringer vi skal have styr på.

Vores Dværg Wyandotter Guld sortbåndede (Agerhønefarvede) er på tilbagetog til gengæld for nogle MEDK i Guldhalset. Derfor bliver der kun to stammer af disse. Det der skal forbedres er afgrænsningen i tegningen. Der skal desuden laves bredere fjer, bestemt i halen, så den får mere fylde.
MEDK har vi lige købt og disse skal erstatte Dværg Wyandotterne. Her er det vigtige at finde ud af arvegangen hos dem og hvordan de er af temperament. Dog kan jeg forstille mig at målende bliver lidt kortere vinger og en bedre bagkam.
Sebright Guld sortsømmet skal vi prøve at få lagt til i ordenlig tid, samt have forbedret tegningen på nogle af dem. Desuden er de ved at få lidt for lange ben, så dette skal vi nok have i baghovedet. Hoveddele er altid en udfordring i denne race, så det skal nok forsætte med at give problemer.
Dværg Paduanere i Guld sortsømmet har vi glemt en enkelt stamme af fordi vi ikke helt kan undvære dem og samtidig vil specialklubben gerne have vi bliver ved med disse. Her skal forbedringer være at få det hvide ud af vingerne, samt en meget bedre sømtegning. Vi skal nok også have brystfylden lidt i baghovedet. Det vil ikke blive et problem endnu, men måske på længere sigt.
Så er vi nået til den store gruppe Antwerpener Skæghøns i mange farver.
Gul: Skal jeg have lavet nok til nyopdræt. De er blevet bedre i type og kropsform, men nogle af dem er ved at være for store. Desuden skal jeg have det sidste sorte ud af fjerdragten, samt prøve at avle den grønne benfarve helt ud af genmassen.
Perlegrå: Her er rigtige gode dyr hvor jeg skal bevare trækkene. I den ene stamme skal forkammen forbedres og i den anden må dyrene gerne få lidt mere brede. Desuden skal de ligges tidligt nok til, så de ikke fælder i udstillingssæsonen. Fjerstrukturen er en udfordring ved denne race og derfor bliver der også noget her der skal arbejdes på.
Rød-blå porcelænsfarvede: Disse er noget jeg har fået hjem. Først og fremmest skal jeg have opformeret dem og derefter kan jeg tænke i problemer, som for stor plettegning, indavlet, mere lukket hale og mere brede af krop.
Citron-sort porcelænsfarvede: Faldet efter Rød-blå porcelænfarvet og skal derfor opformeres. Her bliver de samme problemer, som ved de Rød-blå porcelænfarvede. Derudover skal farven også gøres mere ren, så den er fri for røde stink. Det bliver og spændende hvad der kommer ud af denne farve.
Udover dette skal vi have lavet voliere og aftomatisk vandningssystem til foråret. Duerne kommer først senere med hvad der skal arbejdes med her.