Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hva skal I arbejde med til næste år????  (Læst 6458 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Soffy65

• Passiv bruger
Sv: Hva skal I arbejde med til næste år????
« Svar #15 Dato: 14 December , 2011, 16:11 »
Jeg vil prøve om jeg kan få gang i de her Jersey Kæmper som det egentlig var meningen jeg skulle have som de eneste. ;)
Ikke fordi jeg har haft så meget held med det indtil videre, men jeg har da to som jeg mener er høner begge to. (ca. 3½ md gamle) Så skal jeg bare have fat i en hane. :)
Så har jeg dværg wyandotterne der kan hjælpe med udrugning hvis det skulle knibe for de store.
Mine New Hampshire skal bare lægge æg (forhåbentligt.)  ;D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
« Svar #16 Dato: 14 December , 2011, 16:17 »
Jeg skal selvfølgelig arbejde videre med de helt sorte danske landhøns i stor race.
I år er det lykkedes mig at få lavet 3 sorte haner som lover godt. Efter utallige kyllinger.
Så jeg håber på en god ny sæson. /o
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 14 December , 2011, 16:39 »
Jeg skal for første gang prøve at udruge kyllinger (i maskine) fra mine gule orpington..

Derudover skal jeg ha bygget en dejlig volier udendørs, så mine små chabos kan komme ud også :)

Og så skal jeg ha ombygget orpernes hus. det er næsten nyt, men chabo hønsehuset byggede vi anderledes og det blev meget flottere. så sådan skal orpernes hus også se ud :)
Anja Østedgaard

Offline Henrik

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 14 December , 2011, 16:48 »
vi er ikke helt afklaret med hvad vi skal arbejde med næste år.. det bliver nemlig vores første år som avler af udstillingsdyr. 8).. men det bliver nok de krøllede kochin i dværg og dværg silker i vildfarvet, da vi har avlere i nærheden som vi håber på at kunne søge eksperthjælp hos  ;D
og så skal vi have en masse dejlige gule orpingtonkyllinger i stor til at pryde haven og maven  ;)
Hilsen Henrik
Bindslev/Uggerby
1,0 sort jersey
0,3 blå jersey
2,0 islænder
2,0 shetlænder
1,2 Katte
0,1 Cairn terrier
0,1 rumænsk gadekryds

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 14 December , 2011, 17:48 »
Jeg skal helt klart have forbedret farven på mine gråstribede dværgmaran, især vil jeg gerne have hønerne lysere, dette skal ske uden at jeg mister den for dværg ret flotte æg-farve, desuden skal jeg fortsætte med at forfine deres løbsbefjedring. Jeg håber, jeg også kan få overskud til at få gjort noget ved mine kobberfarvede dværgmarans æg, dyrene er rigtig flotte, men æggene er slet ikke maranæg /d
Nu må vi se, hvor meget jeg kan klare på én sæson.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #20 Dato: 14 December , 2011, 17:56 »
håber til efteråret at ha 5-7 høner + 2-3 haner brahma gul sort columbia store flotte fugle og en fryser med rester