Hej.
Vær opmærksom på at muskusænder flyver ret godt. Jeg havde en stor, meget stor, andrik som jeg ville forsvore kunne lette en meter, men han sad altså oppe på taget en dag. God ide at klippe fjerene af yderste led på den ene vinge. Det skulle klare det problem. Klip ikke alle vingefjerene af på den samme side. Dels er det grimt og dels får anden problemer med at beskytte sine æg når hun ruger. Klipper man begge vinger har de balance og kan godt flyve lidt.
Kødet er fantastisk, men jeg oplevede at det var lidt trandet. Har andre haft samme opvelse? Jeg måtte sælge mine ænder pga flytning, men savner dem tit. Det med, at de er gode til at spise dræbersnegle i haven er sikkert rigtigt, men de spiser altså også salaten, blomster og alt det den ikke må spise. Det lærte mine vist aldrig.
Jeg har ofte stænket æggene med vand inden de skulle klække, da jeg har oplevet mange der sad fast i æggene på vej ud. Fint hvis de ruger i det fri med fugtighed fra mode rjord. Har givet mig rigtig mange ællinger gennem årene.
Hilsen
Steen
Hilsen
Steen