God tråd jeg lige skal have fulgt lidt med i på sidelinien, da vi også netop har gjort et par "skide-brætter" færdige fordi vi laver lidt om på indretningen af de 2 hønsehuse, så der kan komme redekasser (de ny-indkøbte kattetoiletter) ind under skidebrættet. dvs. de kan stå på en række nedenunder, dernæst brættet over og så to siddepinde foroven - det giver lidt mere plads i resten af rummet.
MEN jeg har netop også tænkt på hvordan man nemmest holder brættet rent, både i det daglige og også for at det ikke hurtigt bliver ulækkert så det skal skiftes ud igen. Lars har givet pladerne et par gange med lak, så de er knap så ru og så tænkte jeg på evt. her i vinter at strå et lag easy-strø eller spåner ud over dem, hvorefter man feks med en spartel kunne skrabe efterladenskaberne ned i en spand (det sand vi har kunnet få fat i pt. er for vådt/fugtigt til at det nogensinde når at blive tørt i vinter.
Ellers har vi indtil nu jo ikke haft skide-bræt, men har blot haft sand i hele huset og det har jeg revet med en løv-rive og så ellers brugt en "katte-toilet-ske" til at si det igennem med (fandt en super god én i metal som er ekstra stærk/holdbar). Men om vinteren udskifter vi sandet med easy-strø samt laver en lille afdeling (delt op med et bræt på gulvet) hvor de har et område med et tykt lag halm som de putter i iløbet af dagen når de trænger til ekstra varme - jeg syntes bare det er svært at holde rent, dvs. tage klatter når de går på feks easy strø, men så vi udskifte det hele lidt oftere end når de er på sand.
Men generelt er jeg lidt spændt på hvordan det bliver at have skide-brætter, om man kommer til at skulle udskifte hele det lag der er strøet hver gang der skal gøre rent, så jeg følger lige lidt med i hvad I andre gør