Jeg blev engang passet op på støget i København af en fra en eller børne organisation, som også ville have penge. Jeg takkede pænt nej og blev nærmest svinet med ting som "er du fuldstændig ligeglad med børn i nød"- og ja det må jeg jo så være.

Jeg får hvert år en dejlig kalender med billeder af søde hvalpe som bliver til førerhunden og jeg har som tak indsat 100 kr. efterfølgende på deres konto.
Forleden ringede så en mand fra Dansk Blindesamfund og spurgte om jeg ville indbetale 75 kr. hver måned til dem. For de fik jo ikke støtte fra andre end private.
Jeg takkede pænt nej og han spurgte så om jeg kunne undvære 50 kr. pr. måned. Til sidst blev jeg lidt irriteret og takkede helt nej...
Jeg blev også engang ringet op af en fra Noget om rent drikkevand også i fremtiden. Hun ville også bare have penge og startede med at spørge om jeg også ønskede at mine børn fik adgang til rent drikkevand. Hun var også rent emsig og ikke nem at komme af med.
Gu er det frygteligt at børn sulter, dyr blir mishandlet, folk bliver blinde eller får kræft.
Men det er sgu luset at de prøver at få en til at få dårlig samvittig eller ligefrem truer en.