Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: naturfredning og wspa  (Læst 2512 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
naturfredning og wspa
« Dato: 06 December , 2011, 20:37 »
Ja ovennævnte har ringet til mig i dag, begge steder fra og spurgt til om jeg vil støtte dem og når jeg har sagt nej har de nærmest svinet mig til og sagt om jeg ikke tænker på næste generation og de stakkels dyr der bliver flået levende.
Viste jeg at pengene kom frem og hjalp der hvor der skulle hjælpes og ikke til dem der ringer til mig ville jeg godt give en skilling men syntes virkelig ikke at de kan tillade sig at få mig til at føle dårlig samvittighed og nærmest skælde mig ud over at jeg ikke kan hjælpe dem, er sgu meget forkert.
Helt ærlig skulle lige ud med det, er virkelig forarvet over den skideballe jeg fik over mit nej.
Ham fra wspa kunne ikke forstå at jeg ikke havde en sølle 50-er jeg kunne undværre hver måned, men hvis jeg skulle støtte alt hvad de syntes ville jeg da være ruineret, og ved da godt at det ikke er mange penge men stadigvæk.
Hende fra naturfredningen af smed jeg røret på over for til sidst.
Skulle bare lige ud med det og håber ikke jeg er helt forkert på den.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: naturfredning og wspa
« Svar #1 Dato: 06 December , 2011, 20:42 »
Jeg må indrømme at jeg siger NEJ!! hver gang der er nogen som ringer til mig fra et eller andet selskab, og fatter de det ikke, smider jeg også røret på.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #2 Dato: 06 December , 2011, 20:46 »
Også her, men ved wspa ville jeg lige høre hvad han ville men hende den anden sagde jeg nej til med det samme og så fik jeg ballade.
grrrrrr
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #3 Dato: 06 December , 2011, 20:53 »
Jeg venter ikke på at de siger farvel eller noget. Jeg siger nej tak og lægger røret på!

Jeg har været udsat for noget lignende som dig, bare fra Viasat og siden da har jeg bare lagt røret på.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 06 December , 2011, 21:01 »
Jeg blev engang passet op på støget i København af en fra en eller børne organisation, som også ville have penge. Jeg takkede pænt nej og blev nærmest svinet med ting som "er du fuldstændig ligeglad med børn i nød"- og ja det må jeg jo så være.  ???

Jeg får hvert år en dejlig kalender med billeder af søde hvalpe som bliver til førerhunden og jeg har som tak indsat 100 kr. efterfølgende på deres konto.
Forleden ringede så en mand fra Dansk Blindesamfund og spurgte om jeg ville indbetale 75 kr. hver måned til dem. For de fik jo ikke støtte fra andre end private.
Jeg takkede pænt nej og han spurgte så om jeg kunne undvære 50 kr. pr. måned. Til sidst blev jeg lidt irriteret og takkede helt nej...

Jeg blev også engang ringet op af en fra Noget om rent drikkevand også i fremtiden. Hun ville også bare have penge og startede med at spørge om jeg også ønskede at mine børn fik adgang til rent drikkevand. Hun var også rent emsig og ikke nem at komme af med.

Gu er det frygteligt at børn sulter, dyr blir mishandlet, folk bliver blinde eller får kræft.
Men det er sgu luset at de prøver at få en til at få dårlig samvittig eller ligefrem truer en.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 06 December , 2011, 21:04 »
Åh ja gode gamle Viasat eller for den sags skyld Telia, de er også MEGET vedholdende. Eller alle de forskellige aviser også-

F.eks Kristelig Dagblad "goddag kunne du ikke tænke dig at få avisen gratis i 3 uger ? du skal bare betale portoen"  ???
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 06 December , 2011, 21:18 »
Ja de er virkelig utrolige, og så det at de får en til at få dårlig samvittighed får absolut ikke mig til at støtte dem.

Og jeg havde tænkt så sent som i sidste uge på at støtte wspa med en krone pr rugeæg og 3 kroner pr kylling jeg solgte næste år men den skal jeg da lige have op at vende med mig selv igen  :-\
Mvh Bettina.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #7 Dato: 06 December , 2011, 21:26 »
Hvor er jeg da glad for min markedsføringsbeskyttelse.... Den betyder nemlig at disse forskellige virksomheder osv IKKE må ringe til mig. Det er meget enkelt at få HER
Kaldes også Robinsonlisten
https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/flytning/Sider/adressebeskyttelse.aspx
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 December , 2011, 21:29 »
Hej Bettina

Jeg blev også for et par år siden ringet op af en fra naturfredningsforeningen og jeg oplevede lige nøjagtigt det samme som dig. der blev også remset op med alle mulige ting for at få mig til at få dårlig samvittighed. Har aldrig oplevet noget ligende må jeg sige. Aviser, rengøringsmidler, og diverse andre sælgere opfører sig i det mindste ordentligt, når man takker pænt nej.
Men jeg må sige at jeg har fortrudt at jeg ikke rettede henvendelse dengang jeg fik en møgfald ved naturfredningsforeningens opkald. Sådan nogle personer kan de bare ikke tillade sig at sætte til at ringe folk op. Bettina, hvis jeg var dig ville jeg ringe foreningen op og give dem et møgfald af de helt store.. og du kan roligt sige at du ikke er den eneste der er blevet chikaneret(vil jeg nærmest kalde det)

Håber at høre mere til sagen hvis du går videre med den..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 06 December , 2011, 22:19 »
tjaa, jeg vil sige at hvis jeg fik den behandling var det slut med støtte fra mig..! Det ville jeg ikke finde mig i. Kan måske forstå at div sælgere der ringer eller dukker op er lidt pågående, men slet at alm organisationer er. Herhjemme har vi valgt at støtte kræftens bekæmpelse og lokale formål af interesse. Det har alle indtil videre været forstående overfor
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #10 Dato: 06 December , 2011, 22:44 »
avis sælgere fatter den manglende interesse, når man begynder at spørge til massefylde og brændeværdi i abonoments perioden /o

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 06 December , 2011, 23:12 »
Hvor er jeg da glad for min markedsføringsbeskyttelse.... Den betyder nemlig at disse forskellige virksomheder osv IKKE må ringe til mig. Det er meget enkelt at få HER
https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/flytning/Sider/adressebeskyttelse.aspx

Tak for linket Finn. Har lige tilmeldt husstanden her.

Håber så at de fleste emsige sælgere respekterer det. Men eller kan man jo altid fortælle dem at samtalen bliver båndet og at de er i gang med en ulovlig handling. Det vil nok gøre opkaldet meget kort.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline bjyrka

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 07 December , 2011, 00:59 »
Årsagen til de er så pågående er så ment enkel de fleste foreninger betaler pr bidragsyder de værger.

Så kan man jo tænke lidt over hvor mange % af pengene der går til det gode formål.

Vh Niels

50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #13 Dato: 07 December , 2011, 07:31 »
Ja de er virkelig utrolige, og så det at de får en til at få dårlig samvittighed får absolut ikke mig til at støtte dem.

Og jeg havde tænkt så sent som i sidste uge på at støtte wspa med en krone pr rugeæg og 3 kroner pr kylling jeg solgte næste år men den skal jeg da lige have op at vende med mig selv igen  :-\

Jeg støtter WSPA hver måned...har gjort det i flere år...og jeg er meget ked af at høre, at den prisværdige forening har så ødelæggende telefonmedarbejder siddende. Jeg synes, at du skulle ringe til dem Bettina, og fortælle, hvordan deres folk agerer, når de skal værge nye bidragsydere.

Det er desværre ikke i alle kommuner, at man kan tilmeldes Robinsonlisten
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #14 Dato: 07 December , 2011, 07:48 »
alle de organationer der vil ha penge, tilbyd dem frivilligt arbejde, med andet end at skaffe penge, men at yde en personlig engareret insats. det er de oftest ikk interesseret i, for det kan de jo ikke leve af, og det er muligt at de gør noget godt, men i mine øjne er det stadig bondefangeri, der appelerer til de laveste fællesnævnere i vort samfund.