Hej Dorte
Nej hun ligner på ingen måde én skruk (har ellers 1 af sabelpooterne der har lagt den sidste uge), hun havde netop haft en lang fældeperiode, begyndte at blive finere rød i kammen igen og nåede så at lægge 3 æg i den første uge. Det svinger lidt hvor længe hun lægger i reden, nogle dage blot 1 time og andre 5-6 timer, går derefter ligeså fint ud af reden selv, ud i haven med æggelyd og opfører sig generelt helt som de andre - blot kommer der ingen æg, plus det jo er ret lang tid at forsøge på at lægge et æg, også én af grundene til at jeg var lidt bekymret for hende og begyndte at undersøge om der kunne sidde noget fast.
@Majbritt - Du nævner, at du kun har haft hønen i kort tid og derfor ikke rigtig har oplevet hende i æglægning før. Hun kan jo meget vel være en af de høner, som virkelig elsker at gasse den i redekassen, når der skal lægges æg.
Disse damer, som virkelig nyder at give sig god tid til at lægge guldæggene

, findes der en del af.
Min førehøne holder f. eks. mange timers pause i lederskabet, når hun skal lægge sit æg. Hvis ikke der er noget vanvittigt interessant, hun absolut må deltage i, så kan hun godt bruge mange timer for sig selv i forbindelse med ægge seancen, og det er fordi hun hygger sig...der er ikke problemer. Sådan har hun altid gjort igennem de 2½ år, hun har lagt æg her.
Læggenød ( som jeg har oplevet en del gang hos mine isaèr) giver en helt anden adfærd. En høne med læggenød går ikke rundt, som om alt er vel. Hun vil stå stille og for sig selv, meget koncentreret og lettere sølle at se på, og man kan tydelig se, at der presses. Din høne har ikke læggenød.