Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: LORTEROTTER!!!!!!!!!  (Læst 11327 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
LORTEROTTER!!!!!!!!!
« Dato: 01 December , 2011, 09:53 »
Har lige fundet benene af en af Prebens præmiehøner 94 point, hvorfor går de efter de bedste????
Og så kun 1½ uge inden LU. pis pis pis. >:( >:( >:( <R
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: LORTEROTTER!!!!!!!!!
« Svar #1 Dato: 01 December , 2011, 10:25 »
Kan rotter æde en hel høne, der må da være mere end en, hvad fanden bilder de sig ind, de kan vel nøjes med at finde lidt korn.

Så er det frem med de tunge skyts.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #2 Dato: 01 December , 2011, 10:40 »
Ej hvor træls Patricia  ???. Og så lige én af de rigtig fine som skulle have været på udstilling - øv altså.

Vi har også netop lige været invaderet big time for første gang siden vi fik goggerne og jeg var simpelhen ved at give op. Hele vores hønsehus er nemlig 110% rottesikret, men de små djævler løb så ud og ind af åbningen i dagtimerne og stjal korn - hver eneste gang jeg gik over i stalden kunne jeg se en rotte fise ud af deres "dør", plus de gik ligeså fint rundt i haven i dagslys. Det lykkedes mig at fange nogle stykker i trådfælde (flere af dem hvor jeg nåede at lukke af og trænge dem ind i buret), én af Goggerne dræbte også én - havde lige set den løbe ud og ind, ½ time efter lå den død efter et karateslag midt i hønsehuset. Nu har vi i sidste uge desuden sat giftkasser op mange steder på ejendommen, og 7-9-13 så har jeg ikke set en eneste den sidste uge.

Pt. er jeg mest bekymret over at vores nabo gentagne gange har set en mår/ilder løbe rundt over mod vores huse - den kan jo vitterligt "ryde" meget på kort tid.

Jeg håber ikke at I kommer til at miste flere og ej heller at I ender med en kæmpe flok rotter

Mange hilsner fra Majbritt
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 01 December , 2011, 11:26 »
Har man mår/ilder, siges at man har sjældent også har masser af mus/rotter.  /o
Men så er det som om, skal man håbe på pesten eller koleraen  ???
Jeg vil - som alle i andre - helst være fri for det hele.
Have sit fjerkræ i fred for alle 4 benede + flyvende trudsler.
« Senest Redigeret: 01 December , 2011, 11:29 Fra Rudy, Schæferholm »

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #4 Dato: 01 December , 2011, 11:44 »
blov ved mistanke om mår ville jeg sætte en fælde op, det er jo behageligere og billigere end at købe nye høns /o

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #5 Dato: 01 December , 2011, 11:49 »
@Ina
Det var en Hollandsk Dværg. Og der var kun benene tilbage...

Vi har 3 Giftfælder stående, rottemanden har været her 2 gange inden for de sidste 3 mdr.
Nej hvor jeg hader dem (rotterne altså ;) )
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #6 Dato: 01 December , 2011, 12:05 »
Åh - det var sådan en stakkels lille størrelse, ja den har ikke haft mange chancer. jeg var også helt i panik nogle af gangene, fordi der var rotter inde i selve huset som blev helt stresset og aggresive når de så én, imens mine bittesmå sabelpoot'er var inde og lægge æg. Min mand grinede over at jeg både kunne nå at få lukket åbningen ud til, bære små høner ud af den anden dør (under stor protest) derefter løbe ud og hente en fælde, ind igen og jage rotten ind i buret.

Jeg håber at det hjælper at I har sat giftfælder op og at rottemanden har været der nogle gange, vores rottemand tilbød at komme tilbage senere og sprøjte noget pulver ned i hullerne hvis ikke vi slap af med dem på anden måde - jeg er bare lidt hysterisk med at sprøjte noget ned hvis nu hønsene får "skrabet" ned til det, så lige nu har vi til at starte med sat nogle blå runde "kiks" ind i kasserne.

Rudy - rotterne holdt som jeg skrev til helt tæt ved bygningerne, hvorimod måren/ilderen er set gentagne gange løbe henover en af de små folde vi har lidt bag ved staldbygningerne. Vi har bla. nogle store brændestakker deromme (hvor jeg iøvrigt for nogle år siden lyste ind på noget der lignedede en mår sent om aftenen). Det der bekymrede især min mand var at en anden nabo for år tilbage fik taget en masse høns, parakitter osv. og han er bange for om de kan finde på at angribe i dagtimerne (der kan ikke komme dyr ind i hønsehuset om aftenen når vi har lukket af). Jeg ville netop til at spørge herinde om man skal sætte en trådfælde på en bestemt måde (dvs. skal den stå tildækket, i skjul eller lignende) og hvad med lokkemad i den ?
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #7 Dato: 01 December , 2011, 14:50 »
Øv - noget skab. Håber i får det udryddet. Man kan nu altså sagtens have både mår/ilde OG rotter OG mink samtidig..... Vi havde rotter den første vinter hvor vi boede her på ejendommen, men dem fik den dame her gjort kål på og siden holdt hun dem væk:

En god gammel Irsk Terrier med det vildeste jagtinstinkt. Hun helmede ikke før hun havde dræbt kræet. Der hvor vi boede før var der en masse mink, som hun også nappede en efter en til de tilsidst var væk.
Nu bliver det lidt 'spændende' om vi får uønsket besøg til vinter, da den gamle dame desværre måtte til de evige jagtmarker i sommers - 13 år gammel. Og ham vi har tilbage er nok jordens elendigste jagthund; i tirsdags logrede han bare venligt  ::) til den mus vi havde fået trængt op i et hjørne....
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #8 Dato: 01 December , 2011, 15:09 »
Ja de er bare skrappe de der terrier (eller nogen af dem er  ;)) når det kommer til rotter og andet kryb, tror det var dansk/svensk gårdhund samt fox terrier jeg også så på tv én gang. Og hvor er det et skønt foto af en dejlig vovse.

Vores gamle schæfer Rokko som vi havde i mange år kunne dæleme gøre kål på dem, det tog ham ikke mange sekunder at indfange og slå ihjel - samme hund kunne så bære rundt på små missekillinger i hans store mund, lige så forsigtigt så de ikke kom til skade, han vidste godt hvad der måtte være der og hvad der ikke var velkommen. Vi har også én gang haft et 3-holds samarbejde med hundene og en mus de så i stalden, 1 opdagede musen, 1 slog den ihjel og sidste hund slugte den  ;D
« Senest Redigeret: 01 December , 2011, 17:02 Fra Majbritt Ø. Pedersen »
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 01 December , 2011, 16:21 »
Der ska mere end en rotte til for og ta høns, også dværg....har jeg da fået fortalt

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 December , 2011, 17:30 »
Hej Nielsen!

Jeg har desværre også prøvet at få taget en dværghane (antwerpener skæghane) af en rotte. Tidligere havde jeg også hørt, at rotter ikke tager så store dyr; men desværre ...

Venlig hilsen

Erik

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #11 Dato: 01 December , 2011, 17:40 »
Har i set en rotte at tage en rask høne?
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 01 December , 2011, 17:42 »
Hej Nielsen!

Jeg har desværre også prøvet at få taget en dværghane (antwerpener skæghane) af en rotte. Tidligere havde jeg også hørt, at rotter ikke tager så store dyr; men desværre ...

Venlig hilsen

Erik

Jeg ved de gør i fællesskab, mistede en del sidste vinter på en enkelt nat....så altså i flok

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #13 Dato: 01 December , 2011, 17:46 »
er i sikre på det er rotter og hvorfor, hvis i ikk ser det.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 01 December , 2011, 17:48 »
er i sikre på det er rotter og hvorfor, hvis i ikk ser det.

Rottefængeren sagde det, og der forsvandt efterfølgende vildt mange poser rottegift samme vej man ku se hønsene var trukket ned under staldgulvet. Det slet ikke så sjældent de gør det, kræver bare de er sultne nok...og det var de.

Kyllinger har de jo heller aldrig holdt sig fra.