Åh - det var sådan en stakkels lille størrelse, ja den har ikke haft mange chancer. jeg var også helt i panik nogle af gangene, fordi der var rotter inde i selve huset som blev helt stresset og aggresive når de så én, imens mine bittesmå sabelpoot'er var inde og lægge æg. Min mand grinede over at jeg både kunne nå at få lukket åbningen ud til, bære små høner ud af den anden dør (under stor protest) derefter løbe ud og hente en fælde, ind igen og jage rotten ind i buret.
Jeg håber at det hjælper at I har sat giftfælder op og at rottemanden har været der nogle gange, vores rottemand tilbød at komme tilbage senere og sprøjte noget pulver ned i hullerne hvis ikke vi slap af med dem på anden måde - jeg er bare lidt hysterisk med at sprøjte noget ned hvis nu hønsene får "skrabet" ned til det, så lige nu har vi til at starte med sat nogle blå runde "kiks" ind i kasserne.
Rudy - rotterne holdt som jeg skrev til helt tæt ved bygningerne, hvorimod måren/ilderen er set gentagne gange løbe henover en af de små folde vi har lidt bag ved staldbygningerne. Vi har bla. nogle store brændestakker deromme (hvor jeg iøvrigt for nogle år siden lyste ind på noget der lignedede en mår sent om aftenen). Det der bekymrede især min mand var at en anden nabo for år tilbage fik taget en masse høns, parakitter osv. og han er bange for om de kan finde på at angribe i dagtimerne (der kan ikke komme dyr ind i hønsehuset om aftenen når vi har lukket af). Jeg ville netop til at spørge herinde om man skal sætte en trådfælde på en bestemt måde (dvs. skal den stå tildækket, i skjul eller lignende) og hvad med lokkemad i den ?