Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Burde der ikke være dødsstraf for visse ting?  (Læst 2137 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Margrethe

• Bruger
Burde der ikke være dødsstraf for visse ting?
« Dato: 22 November , 2011, 00:19 »
Alt andet end hyggeligt, men en grufuld del af virkeligheden. Sådan går det, når alle bekræfter alle i, at høns er "dumme" og har  "kyllingehjerner". Hvorfor må man ikke behandle noget så hjerndødt, som man vil? Jeg har altid været indædt modstander af dødsstraf, men her er et par stykker, hvor det burde være konsekvensen, og jeg skulle gerne selv tænde for strømmen.

http://jp.dk/jptv/nyheder_erhverv/erhverv/article2613920.ece

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
Sv: Burde der ikke være dødsstraf for visse ting?
« Svar #1 Dato: 22 November , 2011, 06:12 »
Jeg er helt enig i dette tilfælde...

Sådan nogen skulle prøve at mærke hvordan det er at være kylling.
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 22 November , 2011, 07:00 »
margrethe
hvis du selv vil tænde strømmen, er du jo ikk bedere end dem. men blot et produkt af det samfund der har skabt de forhold.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #3 Dato: 22 November , 2011, 07:02 »
Man kan altid sætte strømmen på timer.
« Senest Redigeret: 22 November , 2011, 16:18 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 November , 2011, 08:37 »
margrethe
hvis du selv vil tænde strømmen, er du jo ikk bedere end dem. men blot et produkt af det samfund der har skabt de forhold.

jeg tvivler på det er selve medarbejderen der har skabt de forhold de arbejder under, men nok nærmere ejeren der bare lader stå til - for jo flere dyr der kan være i et bur, jo flere æg i længden - og æg kan vaskes inden de kommer ud af huset - så ser forbrugeren ikke blod og andet der har været på ægget - vel?  /d

- at der så bare ikke er nok tid til at passe dyrene ordentligt er i mine øjne slet ikke ok, men desværre er det en realitet, da man jo næsten kan se at medarbejderne skal knokle ret så hurtigt (da kyllingerne skal næbkuperes og unghønsene skal vacineres ) og derved mister sansen for at det er levende dyr de har med at gøre.. >:(

-men det er nok fordi forbrugeren siger "mer, mer, vil have mer, men til ingen penge - tak" *s

Hvis dog bare alle storproduktioner ville behandle deres dyr ordentligt, ville man snart være ude over dette problem (tror jeg personligt) Bare se på øko produktioner - der er der ikke helt så mange dyr der kommer til skade i starten af livet.

Dårlig behandling af dyr i det hele taget skulle alle blande sig i og gøre noget for at stoppe og ikke "bare" nøjes med at tage billeder - tror dog (og håber) at der ville blive  sat ind overfor en medarbejder der går og svinder et dyr rundt om sig selv (havde jeg selv set det tror jeg jeg havde slået manden ned /1)

mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 November , 2011, 09:05 »
Hvis i går til mercyforanimals.org, kan i bidrage med jeres underskrift, for at få McD til at stoppe brugen af æggene
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 22 November , 2011, 10:28 »
lærke
tror du selv på det, forhåbentlig ikk, det er jo bare en anden måde at tjæne penge på.

der hvor det er gået galt, er da grisen blev vacumpakket og ikk noget man købte hos slagteren, hvor der var frisk blod på gulvet, vi er blevet magelige og dovne, og kan nu købe god samvittighed /3

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 November , 2011, 15:40 »
lærke
tror du selv på det, forhåbentlig ikk, det er jo bare en anden måde at tjæne penge på.

der hvor det er gået galt, er da grisen blev vacumpakket og ikk noget man købte hos slagteren, hvor der var frisk blod på gulvet, vi er blevet magelige og dovne, og kan nu købe god samvittighed /3

<A Nu hjælper det jo heller ikke specielt bare at råbe op som en passiv tilskuer, vel?
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 22 November , 2011, 21:11 »
Den eneste måde man reelt kan ændre det på er ved at orientere sig som individ og så simpelthen lade være med at købe de ting hvor forholdende ikke er i orden. Længere er den ikke. Så behøves man ikke at spilde tid på at snakke, skrive under på ting, lytte på kloge eller dumme mennesker.

Ligesom med at tabe sig, skal bare indtage mindre energi end man forbruger - så skal man nok tage sig, uanset hvad den energi kommer fra :)

Keep it simple :)

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 22 November , 2011, 21:51 »
Den eneste måde man reelt kan ændre det på er ved at orientere sig som individ og så simpelthen lade være med at købe de ting hvor forholdende ikke er i orden. Længere er den ikke. Så behøves man ikke at spilde tid på at snakke, skrive under på ting, lytte på kloge eller dumme mennesker.

Helt enig! Hver gang, man køber, afgiver man en stemme.. Jeg har for laaang tid siden besluttet, at jeg bare ikke vil støtte dyrplageri på nogen som helst måder, så jeg laver selv æg plus kyllingekød, køber hakket oksekød hos en lokal hobbyfarm, der ER registreret og det hele, og det er med moms og hele moletjavsen ;) oSV OSV.. Det er slet ikke så bøvlet og vanskeligt, hvis man vil gå den vej /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 22 November , 2011, 21:52 »
Ligesom med at tabe sig, skal bare indtage mindre energi end man forbruger - så skal man nok tage sig, uanset hvad den energi kommer fra :)

Haha, vidst ikke så simpelt, som du beskriver det dér  :D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Stald Mønsted

• Passiv bruger
    • Dansk Hvid Land Kanin
« Svar #11 Dato: 22 November , 2011, 22:45 »
dyretortur får nu McDonald's til at bryde alle bånd med en æggefarm, der indtil nu har været storleverandør for burgerkæden

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1661646.ece

Så jeg tror godt i kan slukke for strømmen igen (i øvrigt også alt for dyr med strøm i Danmark)
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 22 November , 2011, 23:28 »
<A Nu hjælper det jo heller ikke specielt bare at råbe op som en passiv tilskuer, vel?

/o /o /o /o /o /o /o /o

Like this one a lot.

Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #13 Dato: 23 November , 2011, 07:05 »
 Nu hjælper det jo heller ikke specielt bare at råbe op som en passiv tilskuer, vel?

nej man kan oss leve livet ??? ???

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 23 November , 2011, 08:46 »
nej man kan oss leve livet ??? ???

Men hvordan vil det ændre noget?
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns