Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆÆÆÆLP!  (Læst 10890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: HJÆÆÆÆLP!
« Svar #30 Dato: 14 November , 2011, 19:18 »
En stor ros til dig Line, fordi du handlede så hurtigt både med hensyn til at spørge herinde samt til at give hende fred *b.    *t *t

Nu kommer den efterladte veninde til at kalde og lede, indtil hun får nyt selskab
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #31 Dato: 14 November , 2011, 19:28 »
du må ud og finde 3 nye høns , om du koger suppe på hende der er i live er jo en mulighed, så går hun jo ikk til spilde og hendes liv vil ikk ha været forgæves

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #32 Dato: 14 November , 2011, 19:38 »
Det er altid svært, når det er en speciel høne. Godt at hun nu fik fred.

Men du bør nok få fat i nogle flere til den ene du har. Høns har ikke godt af at gå alene, de er flokdyr. Prøv evt. at høre Fjerkræklubben for Als og Sundeved om de kan hjælpe dig med at skaffe nogle. Der har lige været udstilling, så det kan være at du kan købe nogen der har været på udstilling.

http://www.wix.com/fjeraos/klubben#!the-menu
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

LineBN

• Gæst
« Svar #33 Dato: 14 November , 2011, 19:42 »
Tak Helle! :-)

Jeg vil ALDRIG nogensinde kunne koge suppe på en høne, som både har navn, og som jeg snakker med, og holder hver dag! Hun er jo ikke bare en høne, som kun skal ligge æg.. Hun er min lille kælehøne.. Jeg spiser generelt heller ikke så meget kyllig/høne.

Tror i ikke at 1 veninde er nok?? Så vil jeg få veninden til at ruge 6-7 wyandotter ud til mig til foråret. Og så kun beholde hønerne.

Hej Finn.
Nu kender jeg ham, som jeg fik æggene af, til at ruge mine høns ud.. Jeg tænkte på at spørge ham.. Så kan hun måske få en kusine eller tante ;-)
« Senest Redigeret: 14 November , 2011, 19:46 Fra Line Bergmann Nielsen »

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #34 Dato: 14 November , 2011, 19:50 »
Selvfølgelig skal du ikke koge suppe på dit kæledyr...det er Kristian vi skal koge suppe på ;D

Det er en rigtig god plan du har om at få kyller til foråret, men her og nu skal du hurtigt finde selskab til din kælehøne. Jeg vil råde dig til at få i hvert fald to nye veninder ind...nu har du desværre oplevet, hvor hurtigt det kan gå galt..og din lille hønsefamilie er meget sårbar, hvis du nøjes med kun en..igen
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #35 Dato: 14 November , 2011, 19:51 »
Du kan godt nøjes med at have kun to damer gående sammen, men det vil alligevel være godt hvis der er tre, i tilfælde af at den ene falder fra, så du ikke igen kun står med en ensom høne.

Til foråret kan du så få de omtalte kyllinger til at forøge flokken.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #36 Dato: 14 November , 2011, 19:55 »
bare fordi man er bondet født og kvejet opdraget

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #37 Dato: 14 November , 2011, 19:57 »
bare fordi man er bondet født og kvejet opdraget

..det skal du nu slet ikke være ked af Kristian, vi kan rigtig godt li`dig ...alligevel ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst