Måske der kommer et forum medlem i nærheden af dig, som ser dit indlæg i løbet af aftenen, og som kan hjælpe...en sådan akut hjælp har vi praktiseret her i Nordsjælland et par gange...ellers må vi håbe, at du kan nå det i morgen...men det skal være i morgen.
Jeg tror, at der er størst sansynlighed for, at det er en bakterieinfektion...det må vi også håbe, for den kan behandles. Det kan ikke betale sig, at du skiller de to ad, for den anden vil næsten helt sikkert også være smittet, hvis den er modtaglig...men det er LANGT FRA SIKKERT..så lad være med at bekymre dig om det nu.
Jeg har selv lige haft en høne, som akut også fik en lungebetændelse og var meget syg. Hun spankulerer nu frejdigt rundt i haven igen, fordi jeg hurtig fik hende i behandling. Jeg har 6 høns, men ingen andre blev smittet.
Hvor det kom fra....tjaaaa...det har jeg ingen ide om....men bakterierne slår nok ned på det mest modtagelige dyr med det dårligste immunforsvar.
Jeg håber det bedste for din høne....klarer hun den ikke, skal du i hvert fald meget hurtig hav en ny veninde til den anden.