Tror måske jeg har formuleret mig ukorrekt. Jeg skal rigeligt få spurgt ind til ting, mente bare, at jeg ville holde mig til en enkelt problemstilling ad gangen. Så bare rolig...
Jeg har tænkt mest i dværgwyandotter må jeg indrømme, men det skyldes hovedsageligt, at det er den race jeg har hørt mest om pt., dog er solkehøns da begyndt at true den position. Jeg nyder bestemt jeres input! Det er noget med at dværge skal holdes adskilt fra store hører jeg - er dette korrekt? I så fald, vil I så anbefale at holde et par høner og en hane, eller er det rigelig fint bare med hønerne, når ikke der skal være mere end et par stykker, og de går op og ned ad den anden hønsegård?
En del af mit selvforsyningsprojekt, er lige nøjagtig at selvforsynende med høns - både til æg og kød, derfor vil mine evt indkøbte gode skrukkere skulle være min egen lille rugemaskine (jeg nyder at se naturen arbejde selv), og ikke holdt med henblik på æglægning som primær funktion.
Der ud over, påtænker jeg at anskaffe skånske blomsterhøns, lys sussex og stor gul orpington, når dette lader sig gøre (formentlig engang til foråret).