Er det så ikke bedre at dem af os som kan snupper et par stykker hver hjem og passer hen over vinteren indtil du har fået det hele lidt på afstand?
ja det ville jo afgjort gøre en forskel - også for dig - da det (ud fra hvad jeg kan læse mig til...) jo mest er fordi du føler dine høns vil blive taberne i denne konflikt du nu har med sygdom m.m.
Jeg må jo så nok være lidt nærgående og spørge om det er hønsene der er skyld i dine børns sygdom?? - for er det ikke det,
kan de måske give dig et pust af "frisk luft med børnene" når nu de er syge - bare det at gå ud med kartoffelskræller til dem og se dem komme dig og børnene i møde er jo dejligt.
Ellers kan du jo evt også "bare" skære antallet ned til absolut minimum - er jo søde dyr. Vi har jo tilkendegivet at vi gerne vil hjælpe dig (de der kan)

Dog håber jeg - at UANSET HVAD DU VÆLGER - så kommer I som familie ud på den anden side som stærke mennesker (og så skal der jo nok alligevel kunne blive plads til høns igen selv om de måske må fravige pladsen lige nu)
Derfor vil jeg give dig en

og

samt håbe på det bedste for dig og familien

(og gid det ikke er så slemt alligevel - om nødvendigt er der jo stadig os fra forum at støtte sig til)
For som Dirch Passer så rigtigt sang : "oven over skyerne skinner moder sol......"
Så den kommer nok forhåbentligt også til at skinne for jer igen.
Alt held til jer fremover fra mig og mine dyr på Lolland

Joan