Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ingen overskud til høns!  (Læst 1736 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Ingrid

• Passiv bruger
Ingen overskud til høns!
« Dato: 02 November , 2011, 02:21 »
Så er det vist bestemt!
Jeg må nu opgive hønsene i en tid.
De var min glæde, min interesse, hobby og stolthed. De gav mig ro, overskud og "kærlighed".
Men min familie trænger til al min tid. Mine børn er længer tids syge. De har behov for mig! Vores familie lider. DET er vigtigere end høns. Der er ikke tid og overskud lige nu!
Mine dejlige brahmaer må væk.
Mit hjerte græder........
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Ingen overskud til høns!
« Svar #1 Dato: 02 November , 2011, 02:29 »
åh nej Ingrid det er jeg sku ked af at høre, håber på du snart får fremgang igen, dine smukke brahma kan godt komme her ned på ferie et stykke tid hvis det kan hjælpe så kan du jo hente dem igen når overskuddet er kommet tilbage kram her fra *l
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 November , 2011, 02:43 »
Det er rigtig sødt af dig, Elise.
Du måtte gerne få dem forærende. Men der er altså 10 stk! Hvoraf 2 er haner.
Det vil jeg ikke engang være bekendt at overlæsse dig med.
Du skal jo også have plads til dine egne, ikk!
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 02 November , 2011, 07:12 »
Det er jeg ked af at høre, Ingrid *t
Har du tænkt på, at hønsene måske bidrager med positiv energi, så du bedre kan klare din hektiske hverdag?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

frida

• Gæst
« Svar #4 Dato: 02 November , 2011, 07:46 »
Jeg tænker på om det ikke er en ide, at bevare dine høns. Jeg er enig i at vores familier (trods alt ;)) betyder mest, men det er også vigtigt, at vi har et sted der er "hellig", hvor man kan lade tankerne flyve, og få vores energi opladet igen :). Jeg kan forestille mig at man hurtigt kunne blive "drænet", hvis man kun beskæftiger sig med pligter og familie. Overskud skal man jo oftest have tanket på "udefra" for at have overskud "indeni".
Jeg håber det bedste for dig og din familie!

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #5 Dato: 02 November , 2011, 07:50 »
Øv hvor ærgeligt.

Kan du slet ikke beholde dem? Heller ikke hvis du skruer ned for blusset og kun tænker mad og vand til dem og henter æggene?

Der skulle vel nok være nogen forum medlemmer der kunne træde til hvis det brænder sammen og huset eller gården trænger voldsomt til rengøring eller noget, mon ikke ::) Jeg ved da at jeg godt kan træde til.

Eller som Anette skrive, mon ikke vi kan fordele dem i mellem os og opbevare dem for dig? Jeg kan da godt have nogen stykker sålænge det er høner....Jeg har jo Manse i forvejen.
« Senest Redigeret: 02 November , 2011, 07:59 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 November , 2011, 10:37 »
Hej Ingrid

Har sendt dig en pm  :)

mange hilsner fra mig og Rikkemor
mvh Jesper

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 02 November , 2011, 10:48 »
Helt ærligt, Ingrid: tænk dig godt om. Hønsene kan passes forsvarligt på nedsat blus en tid - eller udlånes. DU har brug for et liv med afstressningsmuligheder hvis du skal kunne hjælpe andre. Ellers bliver DINE batterier flade. Tro mig, jeg kender det med at yde omsorg konstant (er sygeplejerske, hvilket i perioder er belastende!). Det kræver altså opladning. Høns er eminente til det. Og ikke særligt krævende.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 02 November , 2011, 11:15 »
Ej Ingrid, HVIS du virkelig holder af dine høns, så behold dem, høns er velsagtens det nemmeste husdyr at holde og de behøver ikke din opmærksomhed  24 timer i døgnet-

Som der også er nogen som skriver, så er det måske lige netop hønsene, som du kan stresse af med.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #9 Dato: 02 November , 2011, 13:06 »
Søde Ingrid! Det er trist *t

Jeg er sikker på, at du har tænkt rigtig godt over din beslutning og håber du kan finde en løsning der er til at leve med for dig. For mig er det svært at få hverdagen til at hænge sammen med små børn i huset og fuldtidsjob, selvom børnene er sunde og raske, så jeg forstår dig udmærket *l

Jeg håber, I kommer hele ud på den anden side! Så vil der være overskud til høns igen :-*

Pas godt på hinanden! *b
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #10 Dato: 02 November , 2011, 14:18 »
Jeg håber, der kommer lidt overskud til dig og dine - på den ene eller anden måde.

Mange gode tanker til dig  :)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #11 Dato: 02 November , 2011, 15:05 »
Jeg er faktisk ret sikker på at du har tænkt  det hele godt igennem. Nogle gange spiller livet bare ikke på samme hold som os.
De som har været ramt af stress vil vide at selv den mindste opgave kan virke uoverskueligt. alene det at sætte en ny toiletrulle på holderen kan tage pippet fra en.  Been there done that. derfor er det rigtig fint at du holder fokus på få men vigtige områder. Flot vagt Ingrid. I andres øjne kan det at beholde hønsene ses som et lyspunkt, det kan de også være, men de kan også være direkte kilde til dårig samvittighed.  Din familie kan være stolte af dig og dit valg.
Tog gerne mod dine høns, men jeg tør squtte, her bliver alt med fjer og to ben ædt.

Pas godt på dig selv i dit videre forløb.  Du er en stærk kvinde og snart skinner lyset også på dig :) Og vælg dine kampe med omhu... :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 02 November , 2011, 15:20 »
Tak allesammen. :)

Det luner og glæder med alle de varme hilsener.
Ja, det er jo tænkt meget igennem, for jeg elsker (som alle I kan forstå ;)) mine smukke høns. Cirka hver anden time er jeg uenig med mig selv, for jeg ønsker jo egentlig ikke at miste hønsene.
Meeeeen...........
Når man lige står på et tidspunkt, hvor mange ting ramler sammen, må man jo vælge. Hønsene skal ikke udsættes for at vi glemmer dem, overser dem, ikke opdager dårligdomme, is på vand mm.
Det kan hverken høns eller jeg selv leve med.
Det gør det jo ikke nemmere at mine børn også elsker de høns!!!!!!!!!!  :'(

Men jeg finder ud af noget. /o Det er IKKE en aldrig-mere-høns-beslutning!
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #13 Dato: 02 November , 2011, 16:03 »
Er det så ikke bedre at dem af os som kan snupper et par stykker hver hjem og passer hen over vinteren indtil du har fået det hele lidt på afstand?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 02 November , 2011, 18:44 »
Er det så ikke bedre at dem af os som kan snupper et par stykker hver hjem og passer hen over vinteren indtil du har fået det hele lidt på afstand?

ja det ville jo afgjort gøre en forskel - også for dig - da det  (ud fra hvad jeg kan læse mig til...) jo mest er fordi du føler dine høns vil blive taberne i denne konflikt du nu har med sygdom m.m.

Jeg må jo så nok være lidt nærgående og spørge om det er hønsene der er skyld i dine børns sygdom?? - for er det ikke det, kan de måske give dig et pust af "frisk luft med børnene" når nu de er syge - bare det at gå ud med kartoffelskræller til dem og se dem komme dig og børnene i møde er jo dejligt.

Ellers kan du jo evt også "bare" skære antallet ned til absolut minimum - er jo søde dyr. Vi har jo tilkendegivet at vi gerne vil hjælpe dig (de der kan) /o

Dog håber jeg -  at UANSET HVAD DU VÆLGER  - så kommer I som familie ud på den anden side som stærke mennesker (og så skal der jo nok alligevel kunne blive plads til høns igen selv om de måske må fravige pladsen lige nu)

Derfor vil jeg give dig en  *b og *h samt håbe på det bedste for dig og familien  <+(og gid det ikke er så slemt alligevel - om nødvendigt er der jo stadig os fra forum at støtte sig til)

For som Dirch Passer så rigtigt sang : "oven over skyerne skinner moder sol......"

Så den kommer nok forhåbentligt også til at skinne for jer igen.

Alt held til jer fremover fra mig og mine dyr på Lolland *k *k *k

Joan
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk