Susanne@ Jeg håber da ikke, at mine forventninger giver dig kolde fødder?
Jeg er da kun en af mange besøgende på LU - og hvem siger ikke, at dine dyr kunne være de ypperste?
Jeg vil også gerne vise høns frem for at vise mangfoldighed i racer mv. Det er jo blandt andet det, vi har gjort på forum-dag og også det som gøres ved mange lokale arrangementer i hønseforeningerne landet over, på plantecentre mv. Det synes jeg er dejligt. Jeg har også masser af klappe-høns og er ikke den store udstiller og avler.
Men jeg synes også, der skal være udstillinger, hvor det faktisk handler om udstilling. Om de dyr vi har og deres fejl og mangler. Ligesom der er hunde- heste- og katteudstillinger, hvor det handler om det samme. Om at bevare en race og holde den op mod den "fastsatte skabelon".
Det er to forskellige formål, de arrangementer har, og jeg tror begge formål er vigtige at give plads til.
Og ja, for mig er LU så en slags "de danske hønse mesterskaber". Og jeg har det nok ligesom Frank. Jeg vil gerne se sjældne racer, også hvis de ikke er perfekte, (men ikke 0-høns - for så må der jo være noget, der slet ikke ligner??

), mens min tolereance for sorte dværg-wyandotter nok er lavere, fordi de er mere almindelige.
Jeg synes faktisk også, man kan se mange sjove og varierende racer på div. lokale udstillinger. Her på Fyn kan man faktisk også godt overkomme at se de fleste udstillinger

og få set lidt af hvert.
Skal jeg være ærlig, så er LU jo også en udmattende omgang, fordi der kommer så afsindigt mange høns, så sidst på dagen er min koncentrationstærskel så lav, at det måske havde været mere udbytterigt at nøjes med en mindre udstilling

Men sjovt er det jo, og jeg glæder mig til at se jer og jeres høns på LU!