Ganske god tråd, som er startet her. Ikke alt er jeg enig i og meget er jeg enig i. Så hvor skal jeg næsten starte henne.
Jeg udstiller lokalt i "min" klub, her kan jeg godt tage dyr med som ikke lige er helt færdige, men aldrig dyr med fejl som giver 0.
LU synes jeg mere er en mere "fornem" konkurrence og med på den kommer mine bedste dyr, som jeg tror jeg har, endvidere udstiller jeg heller ikke mere end 2-3 racer på LU, hvor jeg godt kan finde på at udstille flere racer lokalt.
Men som der er en som skriver, så er der meget forskel på en sort Dværg Wyandot og en f.eks en Brahma guld blå båndet.
Nogen vælger dog først at udstille når de har dyr på min. 97 point, disse mennesker når så aldrig at komme afsted.
Så om man vil udstille eller ej er jo helt op til en selv. Jeg tror ikke at man sætter sin ry eller alle andre avlere af samme race på spil, hvis man udstiller noget mindre godt. Jo måske hvis man altid udstiller dyr, som ligner l... En udstilling er bestemt også P.R for racen.
På udstillingerne kommer der fjerkræavlere, hønseinteresserede med lidt forstand på høns og en masse nysgerrige, hønseinteresserde som ikke har en klap forstand på høns, de sidst nævnte ser kun dyrene og er fløjtende ligeglade med hvad der står på skiltet.
Hvis man går og lytter lidt til hvad der snakkes om imellem rækkerne, så kan man godt "krumme lidt tæer" engang imellem. For nøj hvor folk kan være kloge.

Angående bedømmelser så tager dommerne hensyn til om det er en talrig race, som findes i en god kvalitet eller om det er en mere sjælden race, som der ikke er så mange af.
Det sidste kan være en svær balancegang, for der skal gives en fair bedømmelse, og hverken en som forherligere dyret eller sabler det ned.
For der er altid et ønske om at se udstilleren igen næste år.
Til udstilleren : dyret bliver bedømt på dagen, så det er afgørende at det f.eks er burtrænet. Dommeren dømmer det han/hun ser her og nu.