Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Når alt tager en forkert drejning  (Læst 3335 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Sv: Når alt tager en forkert drejning
« Svar #15 Dato: 07 Oktober , 2011, 15:35 »
Knus til dig Britta!   *l

Det lyder som en rigtig svær men rigtig god beslutning, du har truffet der. Ingen kan hjælpe en alkoholiker hvis han/hun ikke selv har erkendt sit problem og går forrest i løsningen af det.

Det ved de fleste partnere, der har prøvet.

Det er nemt at fordømme ham, der har problemet. Det er faktisk svært ikke at gøre det. Men vi ved egentlig godt - inderst inde - at der ofte er tale om en skrøbelig og sårbar personlighed, der ikke automatisk er udstyret med den råstyrke, som de fleste af os har fået forærende. Helt gratis endda!

Der er alligevel ingen vej uden om den beslutning, du nu har taget, for skal det være anderledes, er det vigtigt, at du siger fra og måske/måske ikke åbner hans øjne for, hvor alvorligt det er.

Rigtig mange gode tanker til dig i en svær tid!

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #16 Dato: 07 Oktober , 2011, 16:10 »
Al mulig opbakning og sympati herfra *t
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 07 Oktober , 2011, 16:47 »
Knus og muntre vibrationer! Det skal nok blive godt igen.
Tit er det sværeste at få taget beslutningen, synes jeg.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 07 Oktober , 2011, 17:00 »
Kram til dig Britta, det er en STÆRK beslutning! *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 07 Oktober , 2011, 17:04 »
sender dig mange tanker men er sikker på at du senere i dit liv vil takke dig selv for ikke at blive sammen med en der drikker for meget...
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 07 Oktober , 2011, 17:32 »
Men det er pokkers svært at hjælpe nogen, som ikke har et problem og som ikke vil hjælpes.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
« Svar #21 Dato: 07 Oktober , 2011, 17:37 »
Mange tak skal i have alle sammen. Hvor er i søde, og hvor er det skønt at få sat ord på det hele.

Wanda, det var dog et ualmindeligt varmt tilbud du der gav mig. Det luner virkelig her i mit kolde hjerte.

Jeg ved det er den rigtigt beslutning. Og jeg har givet ham den mulighed at han ved jeg er træt af det hele her
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #22 Dato: 07 Oktober , 2011, 18:54 »
Tager hatten af for dig, da det er en stor beslutning at sige fra, for som du skriver "elsker du jo stadigvæk fjolset".
Så alt mulig held og lykke fremover til dig.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #23 Dato: 07 Oktober , 2011, 19:02 »
Flot gjort - det er meget svært. Held og lykke også herfra /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #24 Dato: 07 Oktober , 2011, 19:05 »
EJ Britta du har ikke et koldt hjerte.... så var du blevet eller havde myrdet ham ;)
Jeg har selv været turen igennem, enddda med et 1 måned gammelt barn på armen, det var faktisk hende der fik mig til at tage beslutningen, fanme om hun skulle vokse op med alkohol.

Så kom du bare og tag hundene med.... :) (og hesten ;) ) nogen gange er det rart at komme lidt fysisk væk fra det hele, det hjælper også psyken lidt. :) Og så kan jeg jo både massere og give kranio sakral terapi.... det er altså klasse når man er slidt i sokkerne ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #25 Dato: 08 Oktober , 2011, 03:29 »
Kære Britta.

Stort kram til dig.
Det er en tung beslutning,du har truffet.Men godt at du har mulighed for at blive boende og ikke skal af med alle dine elskede dyr.
Jeg har selv prøvet det samme,men måtte da rejse fra alt.det var frygteligt at skulle sige farvel til sit hus og alle sine dyr,men jeg kunne ikke se anden udvej dengang.
Måske du kan låne din hest ud,indtil du har fået lidt mere styr på situationen.Den har jo godt nok lige en lidt svær alder,hvor træningen for alvor skal i gang.
Det ville da ellers være perfekt at Wanda kunne låne den og så langt er der heller ikke,der kører transporter jævnligt mellem Sjælland og Jylland.
Når man kan sende heste fra Island til Danmark,så...

Alle de bedste ønsker for fremtiden.

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 16 Oktober , 2011, 10:28 »
Så flytter han i dag. Underlig fornemmelse, men glæder mig samtidigt til roen som kommer. Kommer sikkert til at føle mig utrolig alene, men har en lille bitte glæde i maven.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #27 Dato: 16 Oktober , 2011, 10:45 »
Du vil ikke føle dig alene.... det tror jeg ikke. MEn du vil finde roen og glæden ved ikke at skulle bekymre dig om hvilken promille du kommer hjem til.  :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 17 Oktober , 2011, 19:26 »
SÅDAN Britta, hvor er du sej. Og når det så er sagt, så er det jo møg svært på så mange måder. Men det at du har taget skridtet, er et kæmpe stykke den rigtige vej og du lyder bestemt som om du nok skal komme videre på en for dig god måde. Der er sørgeligt med din kære hest, jeg håber virkelig der dukker en løsning op. Nogen gange sker der mirakler og jeg sender en  masse gode tanker og ønsker din vej. *b
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 17 Oktober , 2011, 22:33 »
Ja, je har for 1. gang i mange uger sovet hele natten ( og det halve formiddag. hihi) sov 11 timer i rap uden toiletbesøg eller bare vågen.

Hesten er der ingen redning af. Med alkoho ind over, er økonokien smadret så jeg er nød til at sælge, så jeg kan rette op på en masse huller. Min bank har været utrolig søde og sige det hele står stille til han er solgt. Jeg har altid været perfektionist ang penge og havet orden der. Og det kommer der igen så snart han er solgt. Banken kender mig og ved hvor stor perfektionist jeg er ang det, så de er ikke urolige. Og det er jo en god ting, når nu alt andet er væltet.
Har måske fundet et hjem, som virker som perfekt til ham. Og har talt med hende flere gange. Han bliver ikke bare lige afleveret til hvem som helst. Jeg vil være så godt som 100 % sikker på det er den rigtige som får ham. Han er jo dog min guldklump.
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter