Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Når alt tager en forkert drejning  (Læst 3298 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Når alt tager en forkert drejning
« Dato: 07 Oktober , 2011, 12:48 »
Sidder lige nu og er langt nede. Min kæreste og jeg går fra hinanden. Og det pga. der er for meget druk inde i livet. Jeg kan og vil ikke leve med druk i hverdagen. Og sådan er livet nu. Kun druk fra hans side. Fra morgen til aften, dag ud og dag ind.
Så nu har jeg bedt ham flytte. Ikke nemt når man holder utroligt meget af fjolset, men han vil leve det liv, og det vil jeg bare ikke.
Jeg bliver boende her da huset er lejet i mit navn. Og holder mine høns, da de giver mig så meget glæde hver eneste dag. Hundene er heldigvis også mine, så de skal heller ingen steder. Og ikke at forglemme min elskede papegøje.
Men min skønne hest, den er jeg nød til at sælge. Og det gør så ondt at jeg slet ikke kan beskrive det. Han er jo den jeg bruger til at koble af med, når det hele bliver for meget. Men han er også en meget stor udgift, så der er ingen vej uden om.
Livet er svært, men ingen har jo lovet en, det skulle være nemt.
Nu håber jeg bare han hurtigst muligt finder noget at bo i, så jeg kan få ro til at blive mig selv igen.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Når alt tager en forkert drejning
« Svar #1 Dato: 07 Oktober , 2011, 12:54 »
Uha, det er svært for dig. Sender et stort  *b og ønsker dig alt det bedste med at komme igennem og videre.
Mvh Marianne

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 07 Oktober , 2011, 12:58 »
 *b *b *b *b *b *b *b *b

Det er jo desværre meget svært at være herre over, hvordan andre skal leve deres liv. Men hatten af for at du ved, hvordan du vil leve dit. Det er tung beslutning, men senere bliver det godt! *t
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 07 Oktober , 2011, 12:59 »
Kære Britta!

Hvor er du stærk du siger fra! det bukker jeg mig dybt og det støvede grus for... har selv haft alkohol tæt på og det er svært at leve med, og det bli'r ikke nødvendigvis lettere at leve med fordi misbruget ophører  :-\ så starter de andre problemstillinger bare, så jeg har dyb og medfølende respekt for dit valg, vær stærk i det  /o

Er det helt umuligt at beholde hesten hvis du tilbyder en part i ham?

*b *b

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Oktober , 2011, 13:02 »
Du har valgt dig selv og stor opbakning til det. Håber også at du kan finde en løsning med hesten som Karina dj foreslår.

*b

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
« Svar #5 Dato: 07 Oktober , 2011, 13:08 »
Ja, jeg har desværre ikke råd til hesten. Han er kun 2.5 år så han er slet ikke til en part. Hverdagen vil jeg kunne klare, men jeg skal også tænke på der kan komme sygdom, og store regninger. Og jeg vil ikke have dyr, hvor jeg skal gå og være urolig for evt. dyrlægeregninger. Har sygeforsikring på ham, men en dyrlæge ud er mindst 1500 kr og jeg skal jo betale en del selv.

Manden fik stillet et valg i juli med at stoppe med druk hver dag. Jeg har intet imod der drikkes et par øl eller 4. Men at man skal komme sejlende hjem hver dag, kan jeg ikke leve med. Så er det ikke længere for at have en sjov dag, ,men blevet et behov. Og da jeg ikke selv drikker, kan jeg på ingen måde se det sjove i det. Oveni, så går det tit ud over især hundene. Så er de i vejen, og papegøjen taler for meget.
Nej han skal ud. Dyrene har jeg valgt. Og de bliver her, som mit valg. Han har valgt spiritus, så må han finde et sted hvor det er okay  hver dag.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #6 Dato: 07 Oktober , 2011, 13:11 »
Hvordan mener du, med stor udgift...

Er det fordi du har ham opstaldet et eller andet sted, eller hvordan.

Der kunne jo måske findes, som en anden også foreslog, en om ikke andet så midlertidig dele løsning....

Evt en der boede i landlige omgivelser, som kunne have ham gående, hvis du ikke selv har den gående hjemme...

Men ellers har du jo ret, opstaldning er ikke billigt....

Så jeg håber for dig, der er mange på din egn, der både gerne vil ride, og eventuelt have ham på stald, mod at måtte ride på ham...

Også tænkt lidt i den retning, at i krisetider, er det måske ikke lige det letteste at sælge en hest, til den rigtige pris...

Håber det bedste for dig.... Jeg kunne godt have den gående, men der er lidt langt til, var det ikke Nakskov...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

karina dj

• Gæst
« Svar #7 Dato: 07 Oktober , 2011, 13:22 »
Britta...det er ikke alle der har part for at komme ud at ride. Det kan seføli være der er længere imellem, men der er helt sikkert de der osse vil det andet. Nemli at øve sig i jordarbejde og tilvænning af forskellige ting... Jeg har som mange andre haft min ene hest til salg siden foråret, osse med meget få henvendelser, så du kan da forberede dig på det ta'r tid, og i mellemtiden lede efter en der vil det dele under de præmisser  ;)

Offline Fristed

• Passiv bruger
    • Fristedsgalleri
« Svar #8 Dato: 07 Oktober , 2011, 13:23 »
tillykke med din beslutning.... det er svært men rigtige beslutninger letter i den sidste ende, selvom det lige pt er svært..
jeg ønsker dig held og lykke med salget af din hest, desværre er tiderne lidt træge hva det angår..og det er en hård beslutning, da det netop er en beslutning du træffer på hans vegne (hestens) hvorimod beslutningen om at stoppe forholdet til din mand er på egne vegne...
men pøj pøj.. og bag skyerne er himlen altid blå  *b
Hilsen Gitte Fristed

2,8 orpington, gule stor
1,3 guld-sortrandede wyandotter stor
1,2 dværgsilke, vildtfarvet
0,2 dværgsilke, hvide
1,3 Krøllet dværg Kochin
1,0 islænder Ari fra Sysselhaven
1,0 haflinger Nantino Hestvang
1,2 katte
1 cairn terrier
4 børn (17, 18, 21, 21)
Min mand hbp

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #9 Dato: 07 Oktober , 2011, 13:32 »
 *b Det er en træls tid at komme igennem.
Men som skrevet- bag skyerne er himlen altid blå.

Min far var selv alkoholiker og døde i en tidlig alder af 47, hans lever kunne ikke være med mere.
« Senest Redigeret: 07 Oktober , 2011, 13:36 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 07 Oktober , 2011, 13:33 »
Druk fører desværre ikke til noget godt.  /d og jeg forstår godt at du ikke holder det ud.

Og det værste er at personer som drikker absolut ingen problemer har. De kan desværre ikke selv se problemet, men mener at det er alle andres skyld.

Druk ødelagde også forholdet mellem min søster og svoger i tidernes morgen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

bly viol

• Gæst
« Svar #11 Dato: 07 Oktober , 2011, 14:11 »
Du er sej når du siger fra . det han byder dig er ingen værdig . slet ik . vi fortjener alle det bedst i livet . og intet mindre er godt nok . hvis han ik kan se at det han byder dig er under lavmålet a værdighed er han dum . alkohol fører ik noget godt med sig . har selv levet i et forhold hvor det var en stor del a hverdagen . som gav udslag i vold . smerte og pinlighed overfor alle omkring mig . på job . familie . hvor jeg til sidst kun var skyggen a mig selv . listede på tå for ik at ødelægge husfreden . for at beskytte mine dyr . tro mig det har ingen fortjent . og som lene skriver . DE HAR IK NOGET PROBLEM . ploblemet bliver altid drejet over på andre . dyrene . verden .
Folk der er ude i det her ved slet ik selv . eller vil ik se hvor meget skade de forvolder andre . i deres verden er det kun dem der er fejlfri . de er nogle stakler .
tro mig når du er kommet et par skridt videre , så ser du ik tilbage . du løber bare videre mod det nye . det spændende . det værdige der bliver dig budt . og du fortjæner det . løb LØB for fanden . og du vi se hvor smukt livet også kan være . hvor smukt livet skal være . det skal være . kram mark

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #12 Dato: 07 Oktober , 2011, 14:15 »
 *b herfra.

Har selv haft det inde på livet så ved hvor svært det er at leve med. Men godt at du selv kan se at det er eneste ud vej.
Håber du snart finder en sød aftager til hesten.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 07 Oktober , 2011, 14:26 »
Der er dem som siger

" jeg drikker fordi jeg har problemer" men i virkeligheden er det " jeg har problemer fordi jeg drikker "

Det er et trist problem, som ødelægger ALT for mange liv...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #14 Dato: 07 Oktober , 2011, 15:09 »
DU er en meget stærk kvinde. Jeg satte det samme ultimatum for Yazmins far da hun lige var kommet til verden.... Han valgte også flasken.  Du bliver glad for dit valg. der kommer til at gå noget tid, og muligvis vi han opsøge dig men lovninger om guld og grønne skove, og her er det så du for alvor skal være stærk.... :)

Mht din hest, så er det da ualmindelig trælst at du bor helt derovre,ellers kunne den jo være fint selskab til den pony jeg er milimeter fra at købe ;)
En frieser er jo en rigtig lækker hest.  Sjovt nok så var min hest også mit puste rum dengang jeg boede med Yazmins far, Han var en 4 årig OX araber og min bedste ven. Jeg måtte også sælge da jeg blev alene, og det gjorde langt mere ondt end at manden flyttede.

Pøj pøj og trænger du til et pusterum, så er der åbent i sønderjylland :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.