Uh der var jeg ikke hurtig nok
Du får lige mit svar alligevel, det kan du jo også bruge når du leder.
Vil lige sige du jo også kan søge på sådan noget som hestenettet efter ponyer, hvor du skriver helt specifikke krav ned. Ikke alle gider sætte deres hyggepony til salg, men vil gerne sælge hvis de ser en der har lidt kærlighed/opmærksomhed de deler ud af. Meeeen vær klar til at blive spammet, jeg prøvede sidste gang at få 50 henvendelser på 3 timer (max pris 5000)
...
Ok, lige den korte argumentation først...
DO IT - Dem kan Rex da ikke æde?!

Jeg æææælsker ponyer, og har været så heldig at ha haft mine egne siden jeg var 4. De er utrolig hårdføre... Har også haft en pony der på sine gamle dage blev forfangen. Men bare fordi den har været forfangen en gang er det ikke det samme som at den bliver det igen, jo sandsynligheden er meget større og især hvis man ikke er bevidst om det. Men i ved det jo, ergo er i også bevidst om at den ikke skal ha alt for kraftfuld foder især forårsgræs.
Jeg har ikke/kender ikke nogen der har haft ekstra udgifter/problemer bare fordi ponyen har været forfangen een gang, meeeen det kræver absolut ekstra opmærksomhed at undgå det igen.
Det lyder til at du selvfølgelig er klar over der følger udgifter med, de behøver ikke nødvendigvis blive specielt høje. De skal have hovsmed rimelig regelmæssigt, men der er altså kæmpe forskel på ponyer (som hos mennesker) på hvor tit det skal gøres, nogen kan slide deres egne hove rimelig ens så en finspudsning hvert halve år kun er nødvendig, andre skal ha det justeret hver 2. mdr. Desuden behøver du jo ikke bruge den dyreste i området...
Dyrlæge, tja... Den ene af mine ponyer havde ikke dyrlæge en eneste gang i de 25 år jeg ejede den, en anden kostede mig nok sammenlagt 10.000 på 5 år (uheld - tilfældigheder etc) Så man ved det jo aldrig. Så længe de ikke skal sammen med andre ponyer til stævne ell lign er vacc ikke nødvendig.
Du skal gøre op med dig selv, hvad det er Yasmin skal bruge ponyen til. For hygge/nusse er ingen problem men med 110 cm i stang er hun nok for tung til at ride den når hun vejer omkring de 50 kg, og skal hun så ha en større til den tid så kan man lige så godt købe en på 130 cm nu, den vil hun kunne ride i rigtig mange år. Så er det primært fordi hun skal ha glæden ved at kunne ride den så synes jeg ikke pengene er givet godt ud.
Men derfor vil hun stadig kunne få en masse glæde af ponyerne, ikke alt behøver foregå på ryggen af sådan een...
Lige en helt anden ting, så vil det altså være utrolig synd at skille de 2 ponyer ad nu, har set med egne øjne hvor tæt knyttet de kan være, og hvor deprimeret de kan blive af at blive skilt...
Yasmin har BARE den sejeste mor fordi du bare overvejer det