Jeg har aldrig set magen, men jeg er temmelig sikker paa at det er Kalkben. Er de angrebet paa benene ogsaa? Jeg har dog laest om at Kalkben kan etablere sig i hodet, paa kammen, ja hvorsomhelst, selv om det begraenser sig til benerne som oftest. faa fat paa Vaselin. Petroleumen i Vaselin vil draebe de smaa midderne, og det lindrer med en gang. Du maa smoere hovedet og benerne ind med et tygt lag, slig at vaselinen dekker det hele. Saa kommer det ingen luft til, og alle aeg bliver drebt (kvalt). Dette MAA du goere sent om aftenen, etter at de har sovet en time eller tre, behandle dem, og set dem tilbage paa pinden til at sove, slig at de ikke begynder at forsoege at blive kvit al den Vaselin. IKKE tend lyset, men behandle dem udenfor det moerklagte hoensehuset. Et tykt lag paa benerne ogsaa. Dagen efter er det bedst at BRENDE sittepinnen paa et baal, ny siddepinde,gentag behandlingen etter 24 timer, etter en uge, og etter nog en uge, selv om det ser ud som om det ikke er noedvendig. Neste morgen, etter den 4.de og sidste behandling smider du sittepinden paa baalet igen, ny sittepinde igen, saa er du ganske tryg. Foerste behandling givet du kun til de to vaerste, og de foelgende behandlinger giver du til ALLE. Selv om der INGEN symptomer findes. Miderne er der. IKKE forsoeg nogen billigere salver, det SKAL vaere Vaselin. Den VIRKER. Billigere salver virker MAASKE.