....det kan jeg nikke genkendende til....vores høns bliver lukket ud...ofte fra morgenen, og, så går de rundt i haven..både foran og bag huset, men, de går aldrig ud på vejen, eller ind til naboen....men, som du siger ... de skal lige vide det, så i begyndelsen skal man vise dem, hvor de må være og...ikke være.
...samtidig har vi en nabogård, hvor der er en del høns...og, de kender ikke grænsen, så pludselig stod der 25 !!! høns i vores have...og, det er ok en enkelt gang, men, man får nok...især da vi har små høns...og der så er invasion af store racer som møjer rundt, og hurtigt får det hele til at se "helt forkert ud" ....men, vi er så heldige at have fået en lille terrier (Australsk Silketerrier) .. og, han er virkelig lærenem....så når jeg spotter en fremmed høne...eller hane, siger jeg det til hunden, mens jeg lukker ham ud..og, 5 sekunder senere er samme høne/hane jaget hjem...og, det bedste er, at hunden stopper ved skellet, og, forfølger ikke yderligere.....det er vildt dejligt, og, han kan løbe lige forbi vores egne høns, og kun jage den fremmede væk....og, så er idyllen atter etableret her på matriklen.