Hej Alle
Dog uden på nogle måder at kunne drage parraleller, så er det vel ikke spor for tidligt, at nogle ganske bestemte herrer, tager affære...
Det er desværre ikke noget nyt fænomen på de kanter...
Jeg har ( Og her må der for alvor siges desværre ) kendskab til, nok en af Danmarks mest seriøse Papegøje opdrættere, der desværre gennem tyverier, op til flere gange, fik ødelagt gode stammer, og stjålet ret så kostbare avlspar.... Video overvågning, skræmte ikke tyvene væk...
Men jeg tror hans sidste foranstaltning gjorde...
Jeg mener den bestod i 3 Stk Dobermann's der fik hjem sammen med fuglene... Om det hjalp, skal jeg ikke kunne sige, men jeg har ikke hørt om indbrud hos ham siden....
Desværre er Politiets opklarings procent, ikke værd at tale om... Da jeg endnu ikke har hørt om fugle, der er vendt tilbage til deres ejer...
Selv Pølse Bjarne's Ara'er er vist stadig forsvundet... Og altså spørger man mig, kan man altså ikke skjule et par Ara'er... Og normalt, burde en sådan jo være Ringet, efter alle kunstens regler....
Umiddelbart kender jeg kun en Papegøje, uden ring... Nemlig min egen, den er lidt for gammel til det pjat... Hvilket bekræftes at fordums tiders fejltagelse... Hvilket igen bekræfter fuglens alder, og dermed dennes ret, til at færdes... UDEN RING...
Men Tyveri af fjer, er desværre ikke noget nyt... Husker i den forbindelse også Indbruddet hos Calles Dyrehandel, hvor man rykkede hele facaden ud, på en ret ny butik.... Så man kan roligt sige... De er bestemt rede til at gå hele vejen, for at fuldføre deres mission...
Blandt fuglene fra Calles Dyrehandel, var min gamle Peru parakit... Så møder du en sådan, så sæt den på skulderen, og sig... " Han slår far " Så vil ingen kunne røre dig... Og du vil være 100% på, at den fugl er så varm, at der burde gå ild i fjerene... Den vil måske endda stadig reagere på navnet " Gokke "... Den vil nok efterhånden virke lidt bedaget, da den vel vil være mellem 25 - 30 år gammel... Men den vil med den rette pasning, stadig kunne være i live...
Det skal dog siges, ovennævnte Papegøje opdrætter, kan godt være historie nu... Da jeg ikke rigtigt er kommet i de kredse nogle år nu...
M.V.H....Benny..