Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En mystisk historie  (Læst 3569 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: En mystisk historie
« Svar #30 Dato: 18 ſeptember , 2011, 21:45 »
Puhaaa... Sikke da noget møg!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 18 ſeptember , 2011, 22:21 »
fy føj en historie,  hvad er det for noget... kommer til at tænke på mine dyr, de er jo sanrt slagteklare, de er nemme at fange da de ar vante til mennesker... nemme ofre
man kan jo ikke låse for alt! i fredags havde vi besøg af en ukendt bil kl. 01.32 heldigvis var hundene vågne og meget larmende, for så snart jeg slap dem ud var bilen kørt uden at vi mistede noget... hmmm
mystisk dyr der var på spil hos dig *t
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 18 ſeptember , 2011, 23:06 »
Anna, samme skete her i går aftes. Min søster var selv hjemme da vi jeg holde fødselsdag i et nærliggende forsamlingshus, men da klokken var 00.10 ringede min søster og sagde at der holde en bil i vores gårdsplads. Hun gemte sig mens min mor styrtede hjem, men lige som hun kom hjem vendte bilen og kørte  hurtigt væk igen. Det er noget underligt noget, men der skete intet. Tror vores mange hundes gøen har fået dem til at tænke sig om. Vi har nummerpladen, men hvad skal man lige gøre? Man kan vel ikke melde folk for noget, hvis de bare holder og holder? Vi er efterhånden ret opmærksomme fordi der er flere som har haft indbrud og tyveri, selv mens folk har været hjemme, de er simpelthen så frække, især listetyve har der været nogle stykker af i nabolaget, men vi bor også så isoleret at vores område er et let offer, for 2 min, så er du ude på hovedvejen og 8 min, så er du på vej på motorvejen og kan komme væk, såå.....
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #33 Dato: 18 ſeptember , 2011, 23:11 »
Det er lidt trist at man nu tilsyneladende ikke engang kan have lidt fjerkræ i fred for tyveknægte.
Hvor lavt kan man synke? Jeg svarer selv - nogen mennesker (hvis man kan kalde dem det ;)) har ingen nedre grænse.

At der stjæles lidt specielle racehøns, indenfor et begrænset geografisk område, kunne tyde på at den/dem der står bag, har adgang til information om hvem der har noget der måske er værd at stjæle. Jeg tænker her at vedkommende måske læser med på Forum. Da det er noget der er af relativ ny dato er det sikkert en der har registreret sig relativt nyligt. Og sikkert en der ikke har været overvældende aktiv med beskeder etc for ikke at vække opmærksomhed.

Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #34 Dato: 19 ſeptember , 2011, 06:06 »
Det er helt sikkert noget som politiet skal tage sig af. Og når der sker flere steder så bliver de nødt til at kigge på det. Så en koordineret anmeldelse vil være en rigtig god ide.

Men det er godtnok både frækt og helt igennem skrækkeligt
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

GKV

• Gæst
« Svar #35 Dato: 19 ſeptember , 2011, 07:19 »
Jeg har læst mig til at problemet med fjerkrætyveri er meget stort i England. Især efter folk har haft deres høns udstillet.Nogle er derfor begyndt at tatovere dyrene under en vinge. Dette hjælper jo selvfølgelig ikke, hvis tyvene blot slagter dem, men bliver de solgt eller fundet kan man bevise, at det er dyr der tilhører en anden.

Derfra hvor jeg fik mine allerførste æg har man taget beslutningen slet ikke t udstille mere, ej heller, at have oplysninger med adresse eller tlf.nr. på hjemmesiden.

Trist udvikling at det også finder sted her i landet.Også meget trist, hvis folk skal til at holde sig fra at skrive om deres dejlige dyr og de planer man har med dem.

VH Gunni.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #36 Dato: 19 ſeptember , 2011, 07:20 »
Øv hvor er det surt, tarveligt og under lavmålet at stjæle høns!! >:(

Jeg skal helt sikkert ud og invistere i et par hængelåse nu. Ufatteligt at det skal være nødvendigt.

*k for at tyven findes.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #37 Dato: 19 ſeptember , 2011, 08:21 »
Anna, samme skete her i går aftes. Min søster var selv hjemme da vi jeg holde fødselsdag i et nærliggende forsamlingshus, men da klokken var 00.10 ringede min søster og sagde at der holde en bil i vores gårdsplads. Hun gemte sig mens min mor styrtede hjem, men lige som hun kom hjem vendte bilen og kørte  hurtigt væk igen. Det er noget underligt noget, men der skete intet. Tror vores mange hundes gøen har fået dem til at tænke sig om. Vi har nummerpladen, men hvad skal man lige gøre? Man kan vel ikke melde folk for noget, hvis de bare holder og holder? Vi er efterhånden ret opmærksomme fordi der er flere som har haft indbrud og tyveri, selv mens folk har været hjemme, de er simpelthen så frække, især listetyve har der været nogle stykker af i nabolaget, men vi bor også så isoleret at vores område er et let offer, for 2 min, så er du ude på hovedvejen og 8 min, så er du på vej på motorvejen og kan komme væk, såå.....

JEg syntes da I skal ringe og beskrive jeres oplevelse for politiet når nu der har været en del indbrud i jere område.  Giv dem nummerpladen, den kan være vigtig i deres efterforskning
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #38 Dato: 19 ſeptember , 2011, 08:27 »
Hanen gik i hestefolden her til morgen, hvordan og hvorledes ved jeg ikke.

Men det ændre IKKE det faktum at folk virkelig får stjålet deres høns.

Jeg kender nogen ca. 4-5 km. fra mig, som ad to omgange fik stjålet får for noget tid siden, disse får eller resterne af dem blev fundet i en å ikke langt fra dem.

Så man bliver sgu noget paranoid....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #39 Dato: 19 ſeptember , 2011, 08:56 »
Det samme skete for nogle år tilbage da Brahma manden Christian Nielsen fra Herning, fik stjålet over halvdelen af sine avlsdyr.
Han havde haft besøg af nogle tyskere dagen før, Christian blev så sur/skuffet at han droppede at have høns, surt for Brahmaavlen da han havde nogle af de bedste dyr af guld/sortbåndede Brahma, om han er startet igen ved jeg ikke.
Jeg selv, mistede jo 24 kyllinger af 1. generation laksefarvede Brahma sidste år, de er aldrig blevet fundet.
« Senest Redigeret: 19 ſeptember , 2011, 09:00 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 19 ſeptember , 2011, 09:09 »
Puhaaa... Det bliver da værre og værre.

Wanda, det tror jeg også vi skal have gjort, det kan jo være det kan hjælpe politiet.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
« Svar #41 Dato: 19 ſeptember , 2011, 09:52 »
Pu-ha, sikke skrækhistorier. Håber da folk har set jeg har et par hunde, som går her. Der er åbent så de kan rende om ved hønsene, efter jeg i sommer fik stjålet en masse havelamper. Det første jeg der tænkte var, bare de ikke har åbnet til hønsene.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #42 Dato: 19 ſeptember , 2011, 09:55 »
Jeg solgte for et par år siden nogle Brahma kyllinger til en mand som havde fået stjålet alle sine Brahma høner, hanerne gik tilbage i stammerummene.
Lyset var tændt og krogen på døren taget af, så det udelukker vist at det skulle have været et dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #43 Dato: 19 ſeptember , 2011, 10:35 »
Hej Alle

Dog uden på nogle måder at kunne drage parraleller, så er det vel ikke spor for tidligt, at nogle ganske bestemte herrer, tager affære...

Det er desværre ikke noget nyt fænomen på de kanter...

Jeg har ( Og her må der for alvor siges desværre ) kendskab til, nok en af Danmarks mest seriøse Papegøje opdrættere, der desværre gennem tyverier, op til flere gange, fik ødelagt gode stammer, og stjålet ret så kostbare avlspar.... Video overvågning, skræmte ikke tyvene væk...

Men jeg tror hans sidste foranstaltning gjorde...

Jeg mener den bestod i 3 Stk Dobermann's der fik hjem sammen med fuglene... Om det hjalp, skal jeg ikke kunne sige, men jeg har ikke hørt om indbrud hos ham siden....

Desværre er Politiets opklarings procent, ikke værd at tale om... Da jeg endnu ikke har hørt om fugle, der er vendt tilbage til deres ejer...

Selv Pølse Bjarne's Ara'er er vist stadig forsvundet... Og altså spørger man mig, kan man altså ikke skjule et par Ara'er... Og normalt, burde en sådan jo være Ringet, efter alle kunstens regler....

Umiddelbart kender jeg kun en Papegøje, uden ring... Nemlig min egen, den er lidt for gammel til det pjat... Hvilket bekræftes at fordums tiders fejltagelse... Hvilket igen bekræfter fuglens alder, og dermed dennes ret, til at færdes... UDEN RING...

Men Tyveri af fjer, er desværre ikke noget nyt... Husker i den forbindelse også Indbruddet hos Calles Dyrehandel, hvor man rykkede hele facaden ud, på en ret ny butik.... Så man kan roligt sige... De er bestemt rede til at gå hele vejen, for at fuldføre deres mission...

Blandt fuglene fra Calles Dyrehandel, var min gamle Peru parakit... Så møder du en sådan, så sæt den på skulderen, og sig... " Han slår far " Så vil ingen kunne røre dig... Og du vil være 100% på, at den fugl er så varm, at der burde gå ild i fjerene... Den vil måske endda stadig reagere på navnet " Gokke "... Den vil nok efterhånden virke lidt bedaget, da den vel vil være mellem 25 - 30 år gammel... Men den vil med den rette pasning, stadig kunne være i live...

Det skal dog siges, ovennævnte Papegøje opdrætter, kan godt være historie nu... Da jeg ikke rigtigt er kommet i de kredse nogle år nu...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #44 Dato: 19 ſeptember , 2011, 10:43 »
Jeg besøgte i sommers sammen med Joan en mand på Fyn med RIGTIG mange forskellige prydduer, fugle og fasaner.

Han havde også haft tyveri og DESVÆRRE havde tyvene taget det de umiddelbart kunne fange i de forskellige voilere, så resultat var, at der var mange par som var blevet splittet op.... Og hvor finder man lige nye partnere til sjældne fugle. ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: