Er det bare mig der er ved at blive alt for gammel til denne verden? Jeg er bare så utilfreds med, at man i den grad er blevet afhængig af, hvad embedsmænd og dem på Borgen bestemmer sig for. Det er uanset om det er retten til at have høns eller retten til selv at bestemme, hvordan man ellers vil leve. Fedtafgift!!!!, hvorfor skal jeg betale fedtafgift? Jeg er ikke for tyk,tværtimod ville jeg blive sygeligt tynd, hvis jeg ikke fik mit fedstof, mit kolestoroltal er fint, selvom jeg spiser smør og elsker lidt fedt på mit kød og i mine frikadeller.161 høj og 54 kg og så må jeg ikke spise fedt!
At der så er et stort antal alt for trivelige ( ulækkert fede) mennesker er jo ikke min skyld, jeg fylder mig ikke med cola, sodavand og chips, ej heller med chocolade og andre søde sager, men spiser meget gerne mit eget syltetøj, når den søde tand råber op.
Vi er så sårbare når alle vore private vandboringer er nedlagt.Det blev de for at vandet skulle være mere kontrolleret og renere, godaw du, når der så sker noget er det tusindvis af mennesker det rammer. Et strømnedbrud og du har hverken vand eller varme for pumpen i fyret er elektrisk.Der tales så meget om terrortrusler ( jeg går nu ikke i skræk og rædsel for det) tænk på hvor nemt det egentlig er at ramme netop el og vand.
Afgifter, afgifter afgifter, i mine øjne rammer de virkeligt skævt, det koster jo det samme, uanset indtægt, at varme din bolig op, OK de mere velhavende har råd til at efterisolere, få nye vinduer og bla,bla, men det gælder altså ikke, når vi taler om dem, der har en lille indkomst.
Sidste vinter lukkede vi den store stue af og der var blot slumrevarme på den, resten varmede vi op med brændeovn ikke desto mindre fik vi en ekstraregning på over 6000,- kr. selvom vi betaler 3200,- i kvartalet a´conto. Hvordan skal vi så kunne spare, så der er bare lidt til det sjove.Vi bor jo i et gammelt hus der bestemt kunne bruge lidt modernisering, men det får vi aldrig råd til for pengene dertil er har andre taget.
Jo vi kan sætte et brændekomfur op så er der varmt vand og varm ovn, for at lave lasagne og bage kager er jo også blevet en luksus idet ovnen skal tændes. Et karbad koster 100,-kr.et brusebad med hårvask nogenlunde det samme i hvert fald når man har naturgas.
Hvad med at sætte afgifterne 500% op på hårfarvningsmidler, sminke, rengøringsmidler, vaskepulver, tøj af kunstprodukter, cdér fjernsyn o.s.v. alt det som er så skadeligt for miljøet? Nå, nej det tør de ikke, for så fiser folk afsted til Tyskland eller Sverige og køber ind.
Jeg er bare så glad for at jeg bor på landet, at jeg har en køkkenhave, der kan forsyne mig med mange rare, sunde ting, samt at jeg har mine geder. Næste investering er en flødeseparator, så kan jeg nemlig separere fløden ud af gedemælken og lave smør, så bliver der ingen fedtafgift fra min side, hverken til olie, smør eller margarine.
Jeg ved godt at tråden handler om solvarme, men lur mig, de skal nok finde på et eller andet så man kommer til at betale ved kasse 1, uanset hvem der sidder ved roret.
Det skulle ikke undre mig, om der ikke en dag kommer afgift på at have en have, hvor man kan dyrke sine grøntsager, ligesom i det gamle matadorspil, hvor du fik et kort der hed: Værdi af egen avl fra nyttehaven 200kr.
Min søn har lige været i Ukraine, og selvom vi herhjemme nok synes at det er en udørk og det også er kommunistisk, hvilket jeg ikke er tilhænger af, j så fungerer det faktisk ret godt dernede. Well, du kan ikke eje fast ejendom, kun leje, men du kan sætte dig ud ved vejen med dine grøntsager, kyllinger what ever og deres markeder er ikke noget fi...fornemt noget, som det der nu er åbnet i KBH, med de allerdyreste fine varer for cafelattefolket. Kors jeg er bare træt af det.
Jeg er træt af, at skulle betale for at komme over broen, hvis jeg vil besøge min familie, den er jo betalt forlængst og vi blev lovet, at når det var sket, ville det blive gratis, og nu kommer der også en betalingsring og da mine børnebørn og søn bor dels på Østerbro og dels inde ved Holmen, bliver der ikke råd for nogen af os til at gøre det ret ofte.
Puh Ha sikken en smøre, men så fik jeg da lidt luft for mine frustrationer over det åndsvage samfund vi har fået skabt.
VH Gunni.