Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skytsengle findes!!!  (Læst 2724 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone Knap

• Bruger
Sv: Skytsengle findes!!!
« Svar #30 Dato: 10 ſeptember , 2011, 22:28 »
PUUUHHA Wanda. STORT knus til jer begge herfra. Fedt med lidt held ind i mellem, men for pokker da.... Håber du har nogle tæt på, der kan give kram, du kan græde ud ved, og som kan tage lidt over med Yasmin, så du ikke skal være supermor hele tiden oven i chokket og dine egne mén. Og fedt, du har en god supervisor kollega!!!!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #31 Dato: 10 ſeptember , 2011, 22:55 »
PU-HA.

Wanda og Yazmin - Dejligt I er sluppet rimeligt godt fra hændelsen. Håber I undgår mén, som feks piskesmældsskader.
Vær opmærksomme på eventuelle muskel/led-smerter eller manglende følelser/kontrol i fingre eller andre legemsdele.

Var der nogen forklaring på hvorfor 'forårsageren' ikke så at du holdt stille for at dreje af? Havde han travlt med at tale i mobil eller checke/skrive SMS? Eller var han blot uopmærksom? Formoder politiet har checket hans mobil for evt aktivitet i ulykkesøjeblikket?

Men som sagt - det vigtigste er at I stadig er her.
Mvh
Erik Andersen

Offline Stald Mønsted

• Passiv bruger
    • Dansk Hvid Land Kanin
« Svar #32 Dato: 10 ſeptember , 2011, 23:05 »
Det var en ordentligt en på sinkadusen i har fået der, dejligt at høre i er ok  /o

p.s. hold øje med hinanden, der kan sagtens komme efterveer rent Physisk, langt tid efter sådanne knubs.....
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska

Offline Fristed

• Passiv bruger
    • Fristedsgalleri
« Svar #33 Dato: 10 ſeptember , 2011, 23:37 »
Fantastisk der ikke skete mere. Det får en til at tænke der er mere mellem himmel og jord.
Dejligt med en solstråle fortælling. Skønt I er ok.  :)
Hilsen Gitte Fristed

2,8 orpington, gule stor
1,3 guld-sortrandede wyandotter stor
1,2 dværgsilke, vildtfarvet
0,2 dværgsilke, hvide
1,3 Krøllet dværg Kochin
1,0 islænder Ari fra Sysselhaven
1,0 haflinger Nantino Hestvang
1,2 katte
1 cairn terrier
4 børn (17, 18, 21, 21)
Min mand hbp

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 11 ſeptember , 2011, 06:06 »
Godt der ikke skete mere, selvom det er alt rigeligt.
 Ønsker jer god bedring, og et kæmpe  *b til jer begge.
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Lene J

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 11 ſeptember , 2011, 07:04 »
Stor tak til Wanda og Jasmin´s skytsengel !!!!!!

Og et kæmpe  *b til jer begge, godt at I har det godt....

Lene
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #36 Dato: 11 ſeptember , 2011, 07:24 »
Det hele er vist sagt, så jeg vil nøjes med at sende et *l til jer begge.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 11 ſeptember , 2011, 13:21 »
 *b til jer begge.. Sikken en tur i har fået jer der. Godt at i trods alt er sluppet nogenlunde fra det /o.
Og godt der trods alt er et par engle til :)

Lillemor er blevet torpederet 2 gange. 1. gang af en ung mand der var faldet isøvn bag rattet på vej hjem fra nathold.. Lillemor forslået og en totalskadet bil.

Anden gang en 21 årig mand der kom for fuld fart igennem lyskryds.. Han havde ikke lige nået og se han havde rød lys eller osse var det fordi han havde 1.85% alkohol i blodet ::) (hans dom nr 6).
Denne gang blev lillemor så meget forslået.. Og ny bil igen.

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #38 Dato: 11 ſeptember , 2011, 14:56 »
Godt i tilsyneladende er slubbet godt fra det
fordi jeg skriver tilsyneladende er fordi piskesmeld skader kan udbryde lang tid efter håber det ikke sker for jer
det er godt i holdt stille da det skete så kan der ikke være  tvivl om hvem der har skylden
hvis i var begyndt at dreje til venstre og var blevet ramt i siden havde i fået hele skylden da man gerne må køre venstre svingene biler ned her i landet
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #39 Dato: 11 ſeptember , 2011, 21:42 »
I aner ikke hvor meget alle jeres små beskeder betyder for mig. Tusind tak.... 
Jeg har haft kontakt  til vagtlægen idag da jeg stadig ikke kan løfte mit hoved når jeg ligger ned, det er ikke fordi det gør ondt, jeg kan bare ikke få hjernen til at sende beskeder ned til nakke musklerne. Lægens dom var piskesmæld i nakkemuskulaturen, og behandlingen var helt ro i mindst en uge og kolde omslag.... de af jer der kender mig ved at det er en behandling der i den grad kræver selvdisciplin ud over det sædvanlige.  sådan noget lort! 
Men har idag købt en lillebitte bil, en suzuki wagon... så nu er jeg da mobil igen... fin lille potte med lidt fregner, men har nogle fine tulipanklistermærker som jeg tror jeg pynter den lidt med :D Det gælder om at holde humøret højt :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #40 Dato: 11 ſeptember , 2011, 22:29 »
og kolde omslag....

Er det ikke det lægerne normalt foreskriver når de ikke rigtigt ved hvad de er oppe mod?

Jeg er hverken læge eller alternativ behandler, så jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad der er rigtigt eller forkert i forbindelse med din piskesmældsskade. Og to sådanne skader er sikkert sjældent ens.

Min hustru blev påkørt bagfra for 5-6 år siden. Hun holdt for rødt og bagfra kommende bil bankede ind bag i vores bil, da kvinden i bagfra kommende bil ikke havde observeret at der var rødt (gad nok vide hvad fanden hun havde været beskæftiget med hvis hun kunne overse et rødt lys og en holdende bil). Nå men den bagfrakommende bil blev skadet så meget at den ikke selv kunne køre fra stedet. Trækkrogen på min bil havde taget hele skraldet, så der var ingen skader på min bil (endnu en grund til at have krog på bilen).

Min hustru rendte til den ene undersøgelse/scanning efter den anden, da hun havde svære smerter i ryggen/nakken og i højre arm. Desuden kunne hun ikke kontrollere højre arm. Hun kunne sagtens tage ting med højre hånd, men bedst som hun bar på et eller andet smuttede det pludselig ud af hendes greb uden at hun mærkede det.

Efter at meget var prøvet gennem det første års tid, gik hun til en akupunktør. Det var en akupunktør der havde uddannet sig i fransk akupunktur (nålene sættes i ørerne).
Jeg skal være ærlig og indrømme at jeg er noget skeptisk over for nogle af de alternative behandlingmetoder og jeg havde også mine tvivl omkring denne behandling.

Men tvivlen blev gjort til skamme. Jeg ville jo foretrække at kunne sige at det nok var tiden der lægte sårene, men må nok indrømme at de behandlinger hustruen fik, faktisk afhjalp hende. I starten fik hun behandlinger en gang om måneden, senere efter behov. Og nu er det mere end to år siden hun sidst har haft behov for en behandling

Mvh
Erik Andersen

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 11 ſeptember , 2011, 22:51 »
puha, et knus herfra også, jeg nåede at se den gamle bil "i live", billederne siger meget- godt i har det godt...
Giv jer god tid,slap af, haven og køkkengulvet kan vente... alt tager tid.
 *t
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 11 ſeptember , 2011, 22:51 »
Kære Wanda
Det virker som vi kan klare alt, når man har overlevet en sådan ulykke, men...
Jeg havde en tilsvarende oplevelse i 1998. Eftersom jeg havde flere spændende ting på programmet i ugerne efter, havde jeg da virkelig ikke tid til at efterkomme lægens ordre om ro. Resultatet er, at jeg den dag i dag, stadig jævnligt får en old hilsen fra nakken :-\

Prøv hele tiden at tænke, at der ikke er noget som tager skade af, at blive ordnet i næste uge, i stedet for nu.
Du kan tildele dig selv ro nu, eller i værste fald senere få et stort forbrug af piller i sjove farver ;)
Herfra sendes også en tak til skytsenglene!

Karina
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #43 Dato: 12 ſeptember , 2011, 14:58 »
Hej Wanda

Ja somme tider sker der noget, man ikke helt kan forklare....

En gang for mange år siden, havde jeg travlt... Og skulle så i den forbindelse, overhale en anden bil....

Og altså, jeg kørte stærkt, indrømmet... Men på det tidspunkt, var det jo ikke ulovligt... Den pågældende bil, havde åbenbart bemærket mine blink, og trak pænt ind til højre, så jeg kunne komme forbi...

Det viste sig, at han havde overhovedet ikke bemærket mig, for jeg er faktisk begyndt på at passere bilen, da han pludseligt, uden varsel svinger til venstre....

Hvordan det lykkedes mig, igen at komme bag ham, og inden om, er der ingen der må spørge mig om, for jeg kan virkeligt ikke komme med en bare rimelig forklaring på det... Men på forunderlig vis, lykkedes det.

Underligt nok, følte jeg intet, sådan umiddelbart... Andet end det syn, der stort set har fulgt mig, lige siden, Nemlig forældrene på forsæderne, storsmilende, tilsyneladende uden nogen bekymringer i livet... Og altså stadig uden at have fattet, hvad der skete lige om ørerne på dem... I skærende kontrast til forældrene, to tilsyneladende tvillingepiger, siddende på knæ på bagsædet, kiggende ud af bagruden, og med rædselen malet i hele ansigtet...

Sikket et held, vi lige havde købt en anden bil, for de dæk på den gamle, havde ikke klaret situationen....

Men jeg skal love for, at reaktionen kom, ca 3 timer senere...
Vi måtte lige udsætte hjemturen, et par timer...

Så jo, somme tider er man heldig...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 12 ſeptember , 2011, 15:39 »
Tillykke med den nye bil - er sikker på, at den bliver rigtig fin med tulipaner på  :D

Uha ja - ro i en hel uge er vel nærmest noget af en umulighed ... hvordan hænger det også lige sammen med, at du har været ude og finde en ny bil .. spø'r jeg så  ;)

Pas nu på dig selv så du kan skynde dig at blive frisk igen ....  <-

Helsebringende og opmuntrende  *b
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat