Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine høns vil ikke gå ud  (Læst 8892 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjergsted

• Passiv bruger
Mine høns vil ikke gå ud
« Dato: 06 ſeptember , 2011, 09:45 »
Hej.
Jeg har et problem med mine 5 nye høns og hane. Da vi fik dem, ville de ikke gå indenfor i huset om aftenen. Efter lidt hjælp en dag gik de selv ind dagen efter, men men men... Nu 3 uger senere har vi endnu ikke fået dem ud om dagen. De sidder på deres pind hele dagen og ja, de andre "gamle" høns vi har går glædeligt ud og hygger sig, men de andre vil ikke.

Hvad skal vi gøre?
Vi har også 5 kyllinger i bur med hønemor, og vi vil jo gerne at de andre høns ter sig normalt og går ud og ind inden de bliver gamle nok til at komme sammen med de andre.

Hjælp!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mine høns vil ikke gå ud
« Svar #1 Dato: 06 ſeptember , 2011, 11:50 »
Går de i en hønsegård?
Kan det tænkes at "de gamle" er lidt hårde ved dem, så de foretrækker at blive inde?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjergsted

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 ſeptember , 2011, 12:36 »
Nej det tror jeg nemlig ik de er, for 2 af de "gamle" høner er med deres kyllinger og så der 2 dværg + 1 brahma hane tilbage og de gør ingenting ved dem, hvad jeg har set af. De sover også bland hinanden på pinden.
Det er jo kun vores brahma hane der er større end dem, ellers er de 2 andre meget mindre og ligeglade med dem faktisk.

Hvad dælen kan man gøre?

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 ſeptember , 2011, 12:44 »
du kan prøve at løfte dem ned fra pinden og genne dem ud, og så prøve at lukke lemmen en time eller 2 (i godt vejr self) og så åbne igen. Så har de jo prøvet det, og opdager måske at det ikke er så farligt :)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Bjergsted

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 ſeptember , 2011, 12:52 »
Gjorde vi i weekenden, og 2 af dem ville på ingen måde ud.. Synes også det er synd at man skal jage dem rundt i deres safehouse..

Var bare mere om der var et godt trick...

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 06 ſeptember , 2011, 14:30 »
Er maden også indendørs? Den kunne måske komme udenfor under et overdække i et par dage?
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Bjergsted

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 ſeptember , 2011, 14:37 »
Det kunne selvfølgelig være en mulighed, men er det alt mad du tror jeg skal stille ud så? Sådan at de intet mad har indenfor?

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 06 ſeptember , 2011, 14:44 »
Ja, de skal "tvinges" lidt tror jeg ;) Så bare ud med det hele.

Alternativt kan du fjerne foderautomaten helt og så give dem mad på jorden i hønsegården om morgenen og igen når du kommer hjem, så de bliver tvunget til at gå sammen med de andre høns. Jeg har aldrig hørt om høns, der sultestrejker, så det skal nok få dem ud af buret /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Bjergsted

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 ſeptember , 2011, 15:06 »
Cool... Det vil jeg forsøge fra imorgen tidlig. Jeg håber det virker, ellers begynder jeg da snart at rive mit eget hår af..  ;)
Og ellers vender jeg frygteligt tilbage...

Et hurtigt andet spørgsmål, hvornår kan man lade sine kyllinger gå sammen med det andre høns, uden at de bliver hakket ihjel og trampet ned??? Det skal lige siges at Brahma far er MEGET kluntet.. hehe..   :D
Mor og kyllinger er for sig selv, i et hjemmelavet kyllingebur, med alle faceliteter som de store har i deres hus...

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 ſeptember , 2011, 18:16 »
Cool... Det vil jeg forsøge fra imorgen tidlig. Jeg håber det virker, ellers begynder jeg da snart at rive mit eget hår af..  ;)
Og ellers vender jeg frygteligt tilbage...

Et hurtigt andet spørgsmål, hvornår kan man lade sine kyllinger gå sammen med det andre høns, uden at de bliver hakket ihjel og trampet ned??? Det skal lige siges at Brahma far er MEGET kluntet.. hehe..   :D
Mor og kyllinger er for sig selv, i et hjemmelavet kyllingebur, med alle faceliteter som de store har i deres hus...

Hmm, jeg synes dine "indendørs" høns virker mærkelige. Nu har jeg i min relativt nye hønsegård både haft flere hold kyllinger, der skulle ind hos "de gamle" samt flere voksne, der var nytilflyttere til min hønsegård, og for mig lyder det meget mærkeligt, at de ikke vil ud. Hvor kommer de fra? Hvor gamle er de? Har de levet hele deres liv indendøre? Måske kan det have noget at sige..måske ikke! Jeg så en udsendelse på DR forleden om burhøns i England, som bla får et nyt liv i det fri hos private folk, når de har udtjent deres værnepligt - her tog instinktet over med det samme, så måske er det fuldstændig ligegyldigt, om de har boet inde hele deres liv  ???
Hvor gamle er kyllingerne, der går ved skrukken? Jeg har ikke haft skrukker, men blot kyllinger, der har gået i bur for sig selv, og da mine kommer fri i haven, har alle de gamle set de små kyllinger i deres lille udslusningsbur. Sådan lærer de faktisk hinanden at kende, selvom det er igennem tråd, og når det så har været deres tur til at komme ind til de gamle, er det faktisk gået ganske godt med ganske få hak. Men jeg vil nok vente med det til de er 14 dage - 3 uger til kyllingerne er lidt mere modstandsdygtige overfor eventuelle hak - mutter kan jo heller ikke være over dem alle hele tiden  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling