nu er hvid fluesvamp også dødelig giftig, og giver de samme symptomer som grøn. Og der er flere giftige derude. Og Mikkel: ja, der dør folk hvert år af svampeforgiftning, men set fra min side, er det fordi de er dumme. Og det er IKKKE lig med at haha i kunne bare lade være. Jeg har den holdning, at jo flere af os der lærer at bruge naturen som spisekammer, jo bedre. Men vi skal lære!! jeg har haft børn med på svampeture fra 3-års alderen og aldrig været nervøs. Påskeliljer er giftige. Lathyrus er giftige. OSV OSV. De røde bær på pebertræet kan du dø af at spise, men du må gerne spise ribs. Min datter -- og nu mine 3 børnebørn putter aldrig noget nyt i munden uden at spørge først om det er ok. Når vi starter med at plukke svampe skal vi starte med at kende de DØDELIG giftige. Og de er ikke ret mange. Så er der mange, der kan give ondt i maven, eller smager grimt, men de er mindre vigtige. Lær de farlige at kende og så idiotsvampene. Og dem er der masser af. Og de smager himmelsk, så hvorfor eksperimentere??