Kære alle, der er så frygteligt tomt i haven uden de små gokker, men ih hvor har vi brug for hvert enkelt minut til at slå græs, klippe hæk, gøre rent, researche bryllups dit og bryllups dat

Som min kommende mand siger, the Devil is in the detail!

Men når det er overstået har han, min far samt Dianas mand lovet at give en hånd med, med mit hønsehus så jeg forhåbentligt kan få søde gokker igen inden vinter. Jeg har bestemt at jeg gerne vil kunne sælge æg til venner og bekendte, lovligt vel at mærke, og regner med at starte en blandet flok op, jeg vil nemlig gerne have høns som lægger æg i forskellige farver og hønsene må da også gerne have lidt farver og kigge på.
Gunni har jo stadigvæk nogle araucana for mig i sikker forvarring, og maran kan jeg ikke undvære, så hvis jeg får nogle hybrider som lægger almindeligt brune æg og nogle som lægger hvide så kan jeg jo sagtens kende forskel på avls og spiseæg

Men hvor kan man købe andet end Easa Brown og Hellevad? Går ud fra at Hellevad hønsene kan godkendes til staldørssalg?
Og så vidt jeg kan læse mig frem til, må godkendte høns godt gå sammen med ikke godkendte høns eller hvad?