Først og fremmest søde Johanne, så er det jo i morgen tidlig du skal starte med at sige til dig selv at det bliver en fantastisk fremtid, der starter med det samme, og at du er verdens lykkeligste pige, der har fundet verdens dejligste mand, der ovenikøbet vil giftes.
Det var det første skridt til en lys og lykkelig fremtid.
Nye høns og ænder kan man altid få når der bliver tid igen.
Din have kan sikkert tåle at ligge i hvile.
Dine bier, er så de eneste du skal gå ud og synge for hver dag, det vil være godt for både dig og bierne, og deres vinterføde er jo nødvendig, så det må være din eneste prioritet foruden at være glad og forventningsfuld.
Så er det hele jo ikke helt så uoverskueligt.
Jeg kender til at have gang i for meget, og jeg er også arbejdsløs, men har besluttet at hver dag er en fantastisk begyndelse på noget nyt.
Jeg kan også have dage hvor jeg tænker at hønsene må nøjes med det gamle brød og gryden med ris, og ved du hvad ? det kan de godt.
Det gælder om at sorterer i sine forpligtelser og så nyde det man har ladet tilbage.
Der skal nok blive et job til både dig og mig, det er bare ikke lige i dag, og vi skal til gengæld nyde retten til at gøre lige det der passer os fra morgen til aften.
Jeg har lavet mirabelle marmelade, og burde lave 10 kg mere, men ved du hvad, det gider jeg ikke, og jeg lader bærene ligge til sneglene og hønsene, og så nyder jeg det solskin der er i de glas der er lavet... ikke noget med dårlig samvittighed over ikke at udnytte det hele.
Det kommer altsammen tilbage til foråret, når du er en gift kone, med et fedt job.
Lige nu starter det hele i morgen tidlig...
Sæt alarmen på din telefon til at minde dig om at være glad for det du allerede har, og glem så det du har mistet, eller ikke orker at tage dig af..
Du er helt sikkert ikke alene