@ Dorte
Nej desværre holder din høne ikke op med at ruge, det vil hun sikkert blive ved med længe endnu, i håb om at der alligevel sker noget, også selvom hun faktisk ikke ligger på nogen æg overhovedet.
Jeg ved godt det er længe for en høne at ruge i 6 uger, men du kan jo prøve at give hende nye æg, eller får fat på nogle daggamle kyller du kan give hende, så er problemet løst, og hønen er glad.
Dog vil jeg sige, at hvis du giver hende nye æg, så giv hende en ordentlig portion så der er sansynlighed for befrugtning, og alier dig med en rugemaskine hvis hun giver op på halvvejen.
@ Majs
Når jeg kritiserer vandprøven er det fordi der ikke er nogle af resultaterne der er entydige, og det synes jeg er uholdbart, og spild af tid, det er end ikke sikkert at æget ikke indeholder en levende kylling hvis æget går til bunds, bare at luftblæren ikke er stor nok til at holde æget oppe, men det forhindre ikke en kylling i at klække, måske ikke så tit, men alligevel.
Og når jeg ikke vil lave hul på ægene, så er det fordi min grundholdning er, at en kylling der ikke selv kan komme ud af æget, ikke er så solid at den er værd at avle videre på, men jeg ved godt at det er svært at sluge, og jeg vil så hellere leve i uvidenhed,, Jeg smider ikke et æg ud der pipper, men lader det ligge i rugemaskinen til det er klækket eller ikke pipper mere, hønen hjælper jo heller ikke kyllingerne ud, det er ikke sundt for artens videreførelse.
Vi gør alle det vi mener er bedst