Jeg havde en høne(min smukke hvid/guldrandede wyandot) som døde i armene på mig nærmest, efter én dags sygdom bare. Hun havde voldsom diarre, som bare løb ud af hende. Jeg håbede, at det var en forgiftning, men efter et par dage begyndte de andre at hænge, og dyrlægen blev kontaktet. Hun mente bestemt, at det måtte være coccidiose og udskrev et middel. De syge blev dog ikke raske, men der var ikke flere der døde heldigvis. Men dyrlægen mente, at de sku ha endnu en omgang, da den voldsomme diarre blev ved og ved. Til sidst efter 1 månedes tid holdt diarren op, men jeg tror slet ikke det var coccidiose. Men hvad det var, ved jeg ikke. Jeg havede samme problem før jul, og der mente dyrlægen, at det var et udbrud af salmonella og udskrev penicillin. Der blev dog ikke taget prøver nogen af gangene og det var to forsk. dyrlæger. Imorgen kommer så en helt tredje(!!!) dyrlæge, da hun sagde, at de ikke måtte udskrive penicillin uden at se flokken... Arh men jeg kan snart ikke holde styr på de dyrlæger mere.