Det er nok heller ikke den type høns jeg vil vælge en anden gang... De er fantastiske til at levere æg, men så er der vist heller ikke meget mere at fortælle om dem. Nå ja, min skruk er altså også en fantastisk mor for sine kyllinger - kunne bare ikke nænne at de 9 "mostre" skulle terrorisere den lille familie. (Rart at høre, at jeg ikke er den eneste hønemor!

).
Håber lidt på, at der blandt mine kyllinger er nogle høns, for de kommer vist til at ligne far Kochin mest efter dunene på fødder og ben at dømme...

Kunne godt tænke mig noget i stil med Orpington, Kochin eller Brahma næste gang jeg skal have høns.

Er ret vild med de lidt større og tungere racer...
I hvert fald er jeg ret glad for min beslutning om at flytte kyllerne væk fra de onde mostre - især når jeg ser hvormeget de nu bevæger sig rundt - ulempen er så bare, at de ikke har mulighed for at komme ud, før de vender tilbage, men det går nok også.

Har heller ikke i sinde at sluse dem ind i hønsegården igen, før de har en god størrelse - man kan jo håbe, at de arver farmands størrelse, så de vender tilbage med en god kampvægt!