Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forfalden til fjerkræ - DR1  (Læst 3750 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Forfalden til fjerkræ - DR1
« Dato: 19 August , 2008, 23:18 »
Onsdag den 20/8 kl. 20 er der Søren Ryge. Denne aften om fjerkræ.

DR1 skriver:
"Det er ingen hemmelighed, at Søren Ryge er glad for sine høns og kyllinger. Men Kristian er direkte forfalden til dem - har hundreder af høns og gæs og ænder, der lever det smukkeste, frie liv. Mens Frandsen har påfugle og diverse mærkelige fasaner - og er lige så besat af dem."
Hilsen Susanne

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
Sv: Forfalden til fjerkræ - DR1
« Svar #1 Dato: 20 August , 2008, 00:46 »
Hvis det er den Frandsen jeg tror det er, så har jeg besøgt ham for mange år siden og snakket gul arvelighed. Han havde de smukkeste gule duer og de skønneste fasaner.... Den udsendelse skal jeg se, han er så hammer dygtig at bare et par små guldkorn fra ham er værd at tage med.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 August , 2008, 15:29 »
Tak for tippet Susanne - det skal da ses  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #3 Dato: 20 August , 2008, 15:49 »
Tak for tippet!

ejejej der kommer jo fodbold ;) ja ja min store last, jeg er sportsfreak, mod Spanien, dem der er sure over vi lånte Kroatiens båd >:(
Nå men, Søren Ryge kan jo nok ses på nettet bagefter :D

http://www.dr.dk/dr1/ryge

Mvh.
Majs :D

Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 20 August , 2008, 19:22 »
ja godt vi har to fjernsyn  :D
Majs -Hvad med bare at optage det?  ;)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 August , 2008, 19:54 »
Herligt jeg lige nåede at se indlægget, nu hopper jeg ind foran kassen, det fodbold det danske landshold spiller er ikke noget værd længere og så er det jo kun en venskabskamp ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #6 Dato: 21 August , 2008, 06:47 »
Den kan ses herfra
http://www.dr.dk/DR1/Ryge/
Ellers genudsendes den, se Majs' indlæg

Indslaget om Frandsen var rigtig dejligt, med fasaner og påfugle. De der fasaner er vildt flotte og hans fasaner var meget tamme. Hans fugle havde det rigtigt godt med plads omkring og grønt.

Til gengæld så er jeg lidt træt af indslaget med Christian, efter min mening havde han alt for mange dyr på for lidt plads og rodede temmelig meget· Der var ikke et græsstrå eller andet grønt der hvor dyrene gik. Gæssene så heller ikke for pæne ud i fjerene. Det var dårlig reklame for folk der holder fjerkræ...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 21 August , 2008, 06:58 »
Jeg må indrømme at "rotter" for gennem vores hoveder, da vi så, hvordan Kristian og hans dyr boede. Man kom næsten til at tænke på den gamle børnesang om fætter Mikkel og hans skrammelplads.
Jeg mener også der er noget med svømmefugle og høns, der ikke må færdes samme steder - jeg synes der var flere steder, hvor de kom ud fra samme rum.
Til gengæld var jeg vild med Frandsens måde at holde fjerkræ på  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #8 Dato: 21 August , 2008, 07:07 »
Ja jeg blev altså også fanget af udsendelsen (fik slet ikke set fodbold og godt det samme ;)) jeg må indrømme jeg begyndte at grine i det første indslag med Christian, nøøøj hvor var der mange fjerkræ, de blev ved og ved og ved med at komme ud, godt jeg ikke skal smøre deres ben ind i vaseline ;) fasanerne og påfuglene hos hos Frandsen, hvor var de flotte, jeg har aldrig set noget lignende...

Mvh.
Majs :)
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #9 Dato: 21 August , 2008, 07:37 »
Jeg så den også og nød udsendelsen, men krummede alstå tæer da Søren Ryges rugemor kom med kyllingerne, den kunne bruge en ordentligt gang vaseline....
Christians måde at holde fjerkræ på, tja.......
En skam der ikke længere var gule duer og gule silkehøns hos Frandsen, men der er altid værd at komme på besøg, der går nemt en dag inden man har set det hele og fået snakket færdig.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #10 Dato: 21 August , 2008, 08:16 »
Jeg synes også det var en rigtig dejlig udsendelse, den bedste del synes jeg var det indsalg med fasanerne, som desværre var for kort, men hold da hvor et paradis han havde, der var styr på dyrene, rene og flotte og tilmed tamme
Jeg blev helt dårlig da jeg så hønemors ene ben det var dobbels så tykt end det skulle være, Søren rye skulle få renset de ben, indslaget med Christian kunne jeg godt havde undværet, min mand sagde det griseri ville han altså ikke sidde og se på.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #11 Dato: 21 August , 2008, 08:45 »
Jeg ville også hellere have set lidt mere fra Frandsen end så meget fra Christian.
 Nu har jeg så et spørgsmål: Den Frandsen er det Østergård Frandsen, som så ofte skriver  om fasaner i det grønne blad  ??? Det kunne det vist let være:
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 21 August , 2008, 09:36 »
Ja, der var ALT for lidt med Frandsen og alt for meget med Christian og hans menageri/roderi !!

Angående fjerene på nogle af gæssene, så tror jeg at der var noget krølgæs i nogle dem (dem med de hængende/krøllede fjer på ryggen)

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 21 August , 2008, 09:56 »
Hmmmm, svømmefugle og høns sammen, og fodring under åben himmel, stakkels gamle Christian har nok lige underskrevet sin "dødsdom" ved at optræde for åben skærm !!

Der skal jo nok være nogen derude bag skærmen, som fik kaffe galt i halsen, desværre. Det plejer der at være når Søren Ryge folder sig ud for åben skærm. Der er altid nogen, som ikke kan fordrage Søren Ryge, men de skal død og pine alligevel se hans udsendelser, for derfor at ytre sig negativt næste dag.

Men okay program, Søren Ryge skulle nok bare have besøgt nogle "seriøse" avlere, ligesom Frandsen istedet for Christian.

Tak Søren Ryge, for overhovedet at vise noget med fjerkræ. Næste gang kunne vi godt tænke os et program med "seriøse" avlere og deres racefjerkræ, evt. med besøg på en udstilling.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 21 August , 2008, 10:30 »
Hov hov rolig nu, Du har da ret i at der nok skal være nogen der kavler op om lov og orden,,,, men jeg blev da glad af at se den gamle mand og hans fjerkræ, de fik mad, de havde vand, de gik frit, og de kom ind i sikkerhed hver aften alle sammen, det synes jeg da er seriøst nok,,,, der er mange måder at holde fjerkræ på, og jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvem der gør det rigtigt, og hvem der gør det forkert, bortset  fra at holde dyrene blandet og fodre under åben himmel, men det tror jeg dyrene er ligeglad med.....
Og jeg er da også ligeglad med om det roder, hvad kommer det mig ved, om manden har en bunke af udefinerbare genstande...
Medierne er enormt manipulerende, og det har sikkert interesseret Søren at der var så mange skure og olietanke som hus for dyrene,,,, hvor der er hjerterum er der husrum.'
Og seriøst er vel ikke bestemt af om der er ring om fødderne på dyrene.

Var meningen mon ikke bare at vise at der er mere end en mulighed. <D

Jeg skulle altså bruge en time eller to før jeg ville synes det var en god ide med et kamerahold i den bedste sendetid, men jeg kan da også finde et område hvor alt er snorelige, hvis det skulle være.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn