Faktisk er jeg ked af at må sige deres eksistens er truet på denne matrikel

Jeg har længe været træt af deres temperament, som så lissom blev utroligt stærkt understreget af at min ene hane kastede sig rundt langs vægge og lofter bare man skulle nd og fylde deres foderautomater. Er godt klar over han er et særtilfælde, men stilen har været lidt den der totale panik hvis man kom gående rundt om et hjørne eller i en "smal" passage. Det er høns der gik som kyllinger hos utroligt tillidsfulde skrukmødre, de er blevet håndfodret og det hele.
Det endte med jeg aflivede hystadehanen, og den mere forsigtige solgte jeg...jeg gad ikke avle mere, men ville beholde hønerne så længe de er produktive, fordi de trods alt lægger utroooligt flotte æg!
Jeg har så fået en del kyllinger til slagt i år af de 2 haner jeg havde, og hvad sker der så! Alle har fået samme behandling, de er maskinudrugede, har gået under varmelampe og blev ikke rolige/håndtamme til trods for de var i hænder flere gange dagligt! De ryger videre ud i hønsehuset, hygger sig i haven!
PLUDSELIG er der bare én af hanerne der følger mig overalt!!!

Han vil nusses, ta's op og gør kur til mine hunde (hvilket den ene dag kostede ham lidt halsfjer da han var noget nærgående...og hunden den stakkel kravlede ind i huset for den havde jo rørt en af hønsene...nåede ikke engang at skælde ud

) og så elsker han at sidde på skødet og skal nulres under hageflappen!
Jamen jeg skal jo IKKE!!! ha blomsterhøns mere! BASTA!!!